اخبار

گوشی های جدید سونی همچنان با مشکل داغ شدن بیش از حد روبرو هستند

اگر جزو علاقمندان به دنیای گوشی های هوشمند باشید، کم و بیش می دانید که اسمارت فون های سونی کمی بیشتر از رقبای خود داغ می شوند. اگر فکر می کنید این مشکل در گوشی های جدید این شرکت برطرف شده باید بدانید که در اشتباه هستید، چرا که به تازگی گزارش شده یکی از گوشی های اکسپریا X سونی دچار همین مشکل شده است.
اینکه بدنه گوشی های هوشمند هر از گاهی بیش از میزان معمول گرم می شوند خبر خاصی نیست. حتی آیفون هم پس از ساعت ها کار مداوم و سنگین به چنین وضعیتی دچار می شود. اما مشکل اینجا است که برخی اسمارت فون ها زودتر از سایرین داغ می شوند و محصولات سونی در این زمینه مشهور هستند. این مشکل به تازگی برای یکی از گوشی های اکسپریا X سونی نیز تکرار شده است.
سونی که پیش از این نیز با چنین انتقاداتی روبرو شده بود هر بار تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ را مقصر می دانست و تلاش کرد با بکارگیری سیستم خنک کننده جدید این مشکل را در گوشی Z5 برطرف کند.
اما به نظر می رسد سونی هنوز درس عبرت کافی از این مشکل نگرفته و با توجه به ویدیویی که به تازگی در یوتیوب منتشر شده (البته اندکی پس از انتشار، این ویدیو از دسترس خارج شد) به نظر می رسد مشکل قدیمی بار دیگر به وجود آمده است. آنطور که در این ویدیو دیده می شود، پس از ده دقیقه کار با دوربین این گوشی دما آنقدر بالا می رود که امکان استفاده از دوربین وجود ندارد. جالب است بدانید گلکسی اس ۷ سامسونگ هم اگرچه به دمای چهل درجه می رسد ولی دوربین آن بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.
اگر سونی تا این اندازه روی عملکرد دوربین گوشی های سری X مانور نداده بود شاید می شد با دیده اغماض به این مشکل نگاه کرد. حال اگر این بار هم این مشکل همچون دفعات پیش همه گیر باشد، سونی با بحرانی تازه روبرو خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا