اخبار

گوشی DTEK60 بلک بری از حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت برخوردار خواهد بود

شرکت بلک بری دو ماه پیش از گوشی هوشمند DTEK50 پرده برداشت. این دستگاه، از سوی بلک بری، امن ترین گوشی هوشمند اندرویدی لقب گرفت. اما پیشوند DTEK از کجا سرچشمه گرفته است؟ در حقیقت هنگام معرفی گوشی بلک بری Priv، این شرکت از برنامه امنیتی جدیدی موسوم به DTEK رونمایی کرد. از این رو به جهات امنیتی، این لقب برای دسته جدیدی از گوشی های شرکت بلک بری انتخاب شد. البته شاید جالب باشد بدانید که این گوشی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به Idol 4 آلکاتل داشت. حتی کلید فیزیکی سمت راست این دو گوشی نیز کاملا مشابه یکدیگر بودند. به تازگی منبع خبری موثقی اعلام کرده است که شرکت بلک بری در حال کار کردن بر روی گوشی DTEK60 است.
بر اساس موارد منتشر شده گوشی DTEK60 برای اولین بار در دستگاه های تولید شده توسط شرکت بلک بری از حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت برخوردار خواهد بود. دیگر مشخصات فنی این گوشی شامل نمایشگر ۵٫۵ اینچی با دقت ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل به همراه جسچرهای بصری به جهت نگارش متن است. در حقیقت در این گوشی جدید دیگر خبری از کیبورد فیزیکی نیست. چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به همراه واحد گرافیکی آدرنو ۵۳۰ و میزان حافظه رم چهار گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی پیشفرض از دیگر موارد قابل اشاره در این بخش به حساب می‌آیند.
از طرفی دوربین اصلی این گوشی دارای دقت تصویر ۲۱ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی به همراه فوکوس ثابت است. این گوشی از باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز به کمک کاربر خواهد آمد. بله درست است؛ این گوشی نیز از سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد.
همان طور که قبلا گفته شد گوشی DTEK50 شباهت بسیار زیادی به گوشی Idol 4 آلکاتل داشت که البته بر اساس قوانین تغییر برند این عملیات به اجرا در آمد. حالا گفته می‌شود که به همین ترتیب گوشی DTEK60 نیز به گوشی چینی TCL 950 شباهت داشته باشد. این گوشی چینی به تازگی در وب سایت رگولاتوری چینی تنا ظاهر شده بود. از طرفی اطلاعات مربوط به مشخصات فنی آن نیز در تست GFXBench لو رفته بود. در هر صورت انتظار داریم گوشی DTEK60 نیز مشخصاتی مشابه داشته باشد. در هر صورت می‌بایست این طور گفت که گوشی جدید بلک بری صفحه کلید فیزیکی نداشته و نوآوری خاصی را نیز در آن خواهیم داد. این موضوع مسلما برای بسیاری از کاربران ناامیدکننده خواهد بود. اما در هر صورت بهتر است بدانید که گوشی هوشمند Priv بلک بری نیز که دارای قابلیت های فراوانی بود و از کیبورد فیزیکی و سیستم عامل اندروید استفاده می‌کرد، نتوانست فروش خوبی را در بازار تجربه کند. در بخش زیر شاهد اسناد مربوط به گوشی جدید DTEK60 و همچنین مشابه چینی آن هستید:
 

گوشی DTEK60 بلک بری از حسگر اثر انگشت برخوردار خواهد بود (1)

گوشی DTEK60 بلک بری از حسگر اثر انگشت برخوردار خواهد بود (1)

گوشی DTEK60 بلک بری از حسگر اثر انگشت برخوردار خواهد بود (1)

منبع :phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا