اخبار

گوشی HTC One M9 رونمایی شد

 اینطور که به نظر می‌رسد تصاویر فاش شده‌ی پیشین صحت داشتند و وان ام ۹ نیز طراحی مشابهی با پرچمدار سال پیش اچ‌تی‌سی دارد. بجز تغییر جایگاه کلید پاور و تعدادی تغییر جزئی دیگر در کنار دوربین تکی پشتی، تفاوت دیگری با نسل قبلی مشاهده نمی‌شود. این بار اچ‌تی‌سی در طراحی گوشه‌های کناری پرچمدار خود از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای بهره برده و بدنه‌ی اصلی دستگاه نیز از آلومینیوم برس‌خورده است. One M9 اندکی کم‌پهناتر، کوتاه‌تر و البته ضخیم‌تر از نسل پیشین است اما تمایز قائل‌شدن در میان این پرچمدار و نسل قبلی در نگاه اول کار ساده‌ای نیست.
نمایشگر ۱۰۸۰p پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی ۵ اینچی بوده و از فناوری LCD بهره می برد. باتری One M9 دارای توان ۲۸۴۰mAh بوده و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی نیز برای آن درنظر گرفته شده که البته بوسیله‌ی microSD قابل ارتقاء خواهد بود. پرچمدار سال ۲۰۱۵ اچ‌تی‌سی همچون گذشته به اسپیکرهای بوم‌ساوند مجهز است که البته این بار با تکنولوژی دالبی نیز ترکیب شده است. اسنپدراگون ۸۱۰ بعنوان قلب پردازشی ۶۴ بیتی One M9 در نظر گرفته شده که با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه شده است.
HTC One M9 از رابط کاربری سنس ۷ بهره می‌برد که بر روی سیستم‌عامل اندروید ۵ آبنبات‌چوبی سوار شده است. گفته می‌شود که این نسخه از رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی نیز از نظر ظاهری تغییرات زیادی به همراه ندارد. به نظر می‌رسد رابط کاربری و تنظیمات سیستمی پیش‌فرض اچ‌تی‌سی در این پرچمدار به اندازه‌ای سنگین هستند که فضای در دسترس کاربر به ۲۱ گیگابایت کاهش پیدا کرده است. رنگ‌بندی اولیه‌ی HTC One M9 این بار علاوه بر نسخه‌ی خاکستری و نقره‌ای، شامل طرحی دوگانه از رنگ‌های نقره‌ای و طلایی نیز خواهد بود.
به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده توسط اچ‌تی سی در این پرچمدار به پیکربندی دوربین آن مربوط باشد. دوربین اصلی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی، از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که با کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود؛ همچنین همانطور که انتظار می‌رفت، فناوری اولتراپیکسل به جلوی دستگاه منتقل شده تا دوربین سلفی One M9 را تشکیل دهد. این تغییر در حداقل حالت خود، موجب افزایش جزئیات ثبت شده توسط M9 خواهد شد؛ هرچند خود اچ‌تی‌سی مدعی است که این پرچمدار بهترین تجربه تصویربرداری موبایل را به کاربران ارائه خواهد داد. احتمالاً این مسأله موجب خواهد شد جذب نور در محیط‌های تاریک توسط دوربین اصلی اندکی کاهش یابد؛ اما فناوری اولتراپیکسل قبلی همچنان در قسمت جلویی برای تصاویر سلفی در دسترس خواهد بود.
اچ‌تی‌سی وعده‌های بزرگی در خصوص دوربین پرچمدار خود داده که مشخصاتی از قرار f/2.2, 27.8mm دارد. به لطف جهش در تعداد مگاپیکسل‌ها، اکنون پرچمدار اچ‌تی‌سی قادر به ثبت ویدیوهایی با رزولوشن ۴K خواهد بود.
پرچمدار ۲۰۱۵ اچ‌تی‌سی اگرچه از نظر طراحی انقلابی به شمار نمی‌رود اما مشخصات درونی آن کاملاً تغییر کرده است. حال باید منتظر ماند و دید اسنپ‌دراگون ۸۱۰ پس از آنکه توسط سامسونگ کنار گذاشته شد، چگونه ظاهر خواهد شد.
One M9 ارتقاء بسیار خوبی نسبت به پرچمدار نسل قبل اچ‌تی‌سی به شمار می‌رود. در ادامه با ارائه‌ی مقایسه‌ها و جزئیات بیشتر در خصوص HTC One M9 با شما همراه خواهیم بود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا