اخبار

گوگل امسال هدست واقعیت مجازی خود را عرضه خواهد کرد

در ماه ژانویه خبری منتشر شد که گوگل به دنبال استخدام افرادی است تا بتواند یک هدست واقعیت مجازی بسازد. حال، دو هفته بعد از انتشار این خبر، گزارش جدیدی به دستمان رسیده که طبق آن گوگل نه تنها در حال ساخت هدست واقعیت مجازی‌ است بلکه احتمالا در سال ۲۰۱۶ آن را عرضه نیز خواهد کرد.
بنابر گزارش یک منبع معتبر که با نقشه‌های گوگل آشنا است ای کمپانی هدست را ساخته تا رقیب هدست واقعیت مجازی سامسونگ Gear VR باشد. البته نکته‌ای که در مورد این هدست وجود دارد این است که برای استفاده از آن نیاز به یک موبایل مبتنی بر سیستم عامل اندروید خواهید داشت.
در کنار هدست واقعیت مجازی، گزارش نشان می‌دهد که گوگل یک نرم افزار واقعیت مجازی اندروید نیز همزمان با سخت افزار عرضه خواهد کرد. گفته شده که گوگل با قرار دادن این نرم افزار به عنوان یکی از بخش‌های سیستم عامل اندروید در حال کار بر روی بهینه کردن تجربه‌ی کار با واقعیت مجازی است.
چیزی که در گزارش به آن اشاره نشده دوربین واقعیت مجازی است که به شدت در آگهی استخدام گوگل بر روی آن تاکید شده بود، بنابراین احتمال می‌رود که این دوربین به‌صورت جداگانه عرضه گردد، یا شاید هم یکی از قسمت‌های هدست واقعیت مجازی باشد.
جدا از ایجاد رقابت با سامسونگ Gear VR که در حال حاضر در حال رقابت با هدست‌های پایین‌رده و عرضه شده توسط برندهای نه چندان مطرح است، یک هدست واقعیت مجازی گوگل می‌تواند نه تنها گوشی‌های سامسونگ بلکه محدوده‌ی بیشتری ازموبایل‌های اندرویدی را پوشش دهد و این در حالی است که سامسونگ هدست خود را مخصوص برای گوشی‌های ساخت خود در نظر گرفته است.
اگر این هدست جدید واقعیت داشته باشد، این امر یعنی این که گوگل کاردبورد ( Google Cardboard ) یک تست برای سنجش میزان علاقه‌ی کاربران بوده است.
حال تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که چه زمانی شاهد رونمایی از هدست واقعیت مجازی گوگل خواهیم بود. گوگل هنوز بیانیه‌ی رسمی در این باره ارائه نکرده و به احتمال زیاد اگر قرار باشد شاهد معرفی این هدست باشیم باید تا ۱۸ می ۲۰۱۶ صبر کنیم؛ تاریخی که کنفرانس خبری I/O گوگل برگزار خواهد شد.
منبع: Mashable

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا