اخبار

گوگل بار دیگر به نقض قوانین رقابت متهم شد

کمیته بازرسی و حفاظت از حریم شخصی کاربران در اتحادیه اروپا بار دیگر پرونده ای را علیه شرکت گوگل به جریان انداخته است. در کنفرانسی که توسط سازمان نظارت بر رقابت در هلند برگزار شد، مارگارت وستاگر از اعضای کمیسیون اروپا اعلام کرد این سازمان به طور دقیق بر قراردادهای گوگل با شرکت های سازنده گوشی های هوشمند و اپراتورهای موبایل نظارت می کند تا مشخص شود این شرکت تلاش می کند با ارائه اجباری اپلیکیشن های جیمیل، کروم، درایو، هنگ اوت و باقی اپلیکیشن های اختصاصی خود از دسترسی کاربران به اپلیکیشن های ساخت شرکت های رقیب جلوگیری کند یا نه.
سال گذشته نیز اتحادیه اروپا گوگل را به نقض قوانین رقابت سالم و سوء استفاده از جایگاه برتر خود در بازار موتورهای جست و جو در قاره اروپا متهم کرد. گوگل در آن پرونده متهم شده بود که نتایج جست و جوی کاربران درباره کالاهای تولید گوگل را به نفع خود دستکاری می کند. همچنین، گوگل در زمینه ای دیگر نیز متهم به نقض قوانین رقابت سالم شده و آن هم چیزی نیست جز سوء استفاده این شرکت از جایگاه خود در حوزه سیستم عامل های موبایل.
کمیسیون نظارت بر رقابت در اروپا تاکنون بارها ثابت کرده که هیچ واهمه ای از درگیر شدن با غول های دنیای فناوری از جمله مایکروسافت و گوگل ندارد و از هیچ تلاشی برای برقراری عدالت و اطمینان از رقابت منصفانه در این قاره فروگذار نمی کند.
نتایج این تحقیق تعیین کننده خواهد بود، چرا که در صورت تایید قانون شکنی گوگل، این شرکت به اتخاذ رویکردی ناسالم در رقابت متهم خواهد شد. در صورت اثبات جرم گوگل، اتحادیه اروپا می تواند تا سقف ده درصد از فروش سالانه گوگل را به عنوان جریمه طلب کند.
این شرکت سال گذشته سودی معادل ۷۴٫۵ میلیارد دلار داشت که با این اوصاف، می توان جریمه ۷٫۴۵ میلیارد دلاری را برای آن متصور بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا