اخبار

گوگل برای گوشی های Nexus و اندروید وان، یک اپلیکیشن محافظت کننده در برابر اسپم ها عرضه می کند

گوشی های Nexus و اندروید وان همیشه یک یک مزیت خوب به نسبت سایر گوشی های اندرویدی دارا هستند که این مزیت اپلیکیشن گوشی گوگل یا همان Google Phone app نام دارد. گوگل قبلا ویژگی های بسیار جالبی را به شماره گیر خود اضافه کرده بود برای مثال اضافه کردن جستجو گوگل به آن و یا اینکه شما با وارد کردن شماره ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید می توانید مکان آن را به صورت خودکار ببینید. اکنون گوگل شماره گیر خود را جذاب تر کرده و یک قابلیت دیگر را نیز به آن افزوده است که شما با کمک آن می توانید تماس های اسپم را به خوبی کنترل کنید.
گوگل اعلام کرد که یک بروزرسانی برای Phone app ارائه کرده است که یک محافظت کننده در برابر اسپم ها را به آن اضافه می کند. با این بروزرسانی، شماره گیر گوگل یک صفحه ی قرمز لرزان را به تماس هایی که گمان می رود که اسپم هستند اضافه می کند. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود تا با رفتن به تاریخچه ی تماس های خود یک تماس خاص را به عنوان اسپم انتخاب کنید تا اگر گوگل خود نتوانست آن را شناسایی کند آن را گزارش کند تا بعدا گوگل آن شماره را مسدود کند.گوگل همچنین اعلام کرد که شما برای استفاده از این قابلیت باید آن را فعال کنید و اگر مایل بودید می توانید مجددا آن را غیر فعال کنید.
به نظر می رسد که گوگل یک پایگاه داده ی سفت و سخت از تماس های اسپم دارد، هم از آن هایی که مردم به عنوان تماس هایی اسپم شده آن ها را انتخاب کرده اند و همچنین آن هایی که به خاطر فیلتر های اسپم گذاری سال ها به بخشی از Google Voice تبدیل شده اند. گوگل به احتمال زیاد قادر است شماره هایی را که در طی این سال ها بر اساس پیام های صوتی Google Voice اسپم شده اند را کپی کرده و برای قابلیت جدید خود از این پایگاه داده استفاده کند.
همانگونه که گفتیم گوگل اعلام کرده است که این قابلیت تنها برای دارندگان گوشی های Nexus و اندروید وا ن عرضه می شود اما خوشبختانه هستند کسانی که این قابلیت ها را برای سایر گوشی ها نیز عرضه کنند، پس شما نیز نا امید نشوید و مدام چک کنید شاید در همین روز ها به پلی استور اضافه شود.
 

منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا