اخبار

گوگل تب های ادغام شده را از نسخه ۵۱ کروم اندرویدی حذف کرد

گوگل آهسته اما پیوسته در تلاش است تا کروم نسخه ۵۱ را به یک کانال ثابت در اندروید تبدیل کند و امروز نیز اعلام کرده که یک بروزرسانی جدید برای اپلیکیشن اندرویدی کروم در پلی استور قابل دسترس است.
یکی از اساسی ترین تغییرات ایجاد شده در کروم ۵۱، حذف برخی قابلیت ها به جای اضافه شدن قابلیت های جدید بوده است. همانطور که در نسخه بتای کروم ۵۱ اندروید شاهد حذف تب های ادغام شده بودیم، اکنون گوگل این تب ها را از نسخه ۵۱ اصلی اندروید نیز حذف کرده است. البته این تنها تغییر ایجاد شده در نسخه اخیر نیست. گوگل اشاره کرده بهبودهای بسیاری را برای رفع نواقص نرم افزاری در این نسخه گنجانده است که در مجموع باعث ارتقاء عملکرد و ثبات اپلیکیشن می شود. این یعنی کاربران از این پس یک تجربه کاربری روان را در مرورگر کروم خود احساس خواهند کرد.
مهم تر از همه اینکه در راستای ارتقاء عملکرد، کاربران اکنون بهبودهای قابل توجهی را در زمینه طول عمر دستگاه هایشان به هنگام استفاده از مرورگر کروم احساس خواهند کرد. علاوه بر این، اسکرول کردن در کروم اندرویدی نیز به تجربه دلچسب تری نسبت به قبل تبدیل شده است. نسخه ۵۱ کروم اکنون رابط برنامه نویسی کاربردی مدیریت اعتبار را معرفی کرده است که با هدف عرضه به توسعه دهندگان و نه کاربران حرفه ای ارایه شده است. این رابط برنامه نویسی کاربردی به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد که روند ورود برای کاربران را بهبود ببخشند و بنابراین می توان گفت که کاربران حرفه ای نیز هر چند غیر مستقیم، از این قابلیت جدید بهره خواهند برد. این بروزرسانی هم اکنون در پلی استور قابل دانلود است و اگر کاربران برخی مناطق هنوز این نسخه را نمی بینند، زمان زیادی تا ارایه آن طول نخواهد کشید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا