اخبار

گوگل به رقابت با اکوی کمپانی آمازون بر می خیزد

اگرچه برخلاف آن چه تصور می شد، کمپانی Nest برنامه ای برای ساخت دستگاهی برای رقابت اکوی آمازون ندارد، اما این بدان معنا نیست که کمپانی خواهر آن، یعنی گوگل نیز چنین قصدی نداشته باشد. منابع خبری اخیرا مدعی شده اند که گوگل می خواهد دستگاهی مرتبط به دستیار شخصی با قابلیت دریافت دستورهای صوتی بسازد تا آمازون را در بازی خودش شکست دهد.
 
هنوز مشخص نیست که دستگاه جدید، چطور عمل خواهد کرد اما گفته می شود که احتمالا از تکنولوژی فعلی جستجوی صوتی Google Now پشتیبانی خواهد کرد. البته منابع خبری مختلف اشاره کرده اند که احتمالا گوگل به تنهایی روی این پروژه کار می کند و برخلاف Google OnHub، کمپانی Nest در آن همکاری ندارد.
 
ظاهرا Nest تنها خودش را می تواند برای عدم ورود به این حوزه سرزنش کند. منابع نزدیک به این کمپانی می گویند که Nest با تاخیرهای پیاپی در تحقق پروژه های مختلف مواجه شده است. از جمله این پروژه ها می توان به Flintstone (هابی معرفی نشده برای سیستم های امنیتی)، Pinna (سنسورهایی برای همان سیستم) و Project Goose (سیستم تنظیم دمای ترموستات های Nest) اشاره کرد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که گوگل یا کمپانی مادر آن یعنی آلفابت، روی Nest و تکنولوژی های ناقص آن متکی باشند.
 
دلیل این مشکلات Nest را شاید بتوان تغییرات دائمی در ساختار شرکتی و مشکلات داخلی ارزیابی کرد. پروژه Flinston بارها مورد بازبینی قرار گرفته و تغییراتی شگرف در آن به وجود آمده است. علاوه بر این، خرید کمپانی های دیگر مانند Dropcam از سوی Nest، سبب شده تا تغییرات مهمی در شیوه های مدیریتی Nest پدید آید که ظاهرا ضربات مهلکی به پروژه های آن وارد کرده است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که گوگل می تواند با بهره گیری از سرویس Google Now رقیبی قدر چون اکوی آمازون را کناز زند یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا