اخبار

گوگل سود بیشتری به برنامه نویسان اندروید خواهد داد

امروز در خبرهای تک شات خواندید که اپل تصمیم گرفته با استفاده از روشی تازه برای فروش اپلیکیشن های خود در اپ استور، سود بیشتری را در اختیار برنامه نویسان iOS قرار دهد. به موجب این تصمیم تازه اپل، برنامه نویسانی که بتوانند کاربرانی را برای یک سال در استفاده از اپلیکیشن های خود مشترک کنند، به جای سود ۷۰ درصدی، از ۸۵ درصد درآمد حاصل از فروش برنامه خود بهره مند خواهند شد. حال خبر رسیده که گوگل هم برنامه مشابهی در دست دارد.
این گزارش توسط وب سایت Recode منتشر شده و هنوز مطمئن نیستیم که گوگل هم قصد دارد روشی مشابه را برای فروش اشتراکی (که به موجب آن می توان به جای خرید برنامه ها، تنها هزینه اشتراک در استفاده از آنها را پرداخت) برنامه های خود پیش بگیرد یا نه، اما وب سایت Recode اعلام کرده که گوگل نیز قصد دارد روش پرداخت سود به برنامه نویسان اندروید را به الگوی ۸۵/۱۵ تبدیل کند.
با این حال، تنها تفاوت در روش کار گوگل این است که این شرکت بدون هیچ قید و شرطی، سود ۸۵ درصدی را به برنامه نویسان اعطا می کند، در حالی که اپل همانطور که پیش تر ذکر شد، برای پرداخت چنین مبلغی شرط گذاشته که کاربران برای حداقل یک سال مشترک یک برنامه شوند.
منابع آگاه در مصاحبه با وب سایت Recode اعلام کرده اند که گوگل این طرح را از چندی پیش با برخی از شرکت های تولید محتوای سرگرمی به طور آزمایشی آغاز کرده است، و همچنین اینکه گوگل این طرح را از سال پیش و به منظور افزایش تعداد کاربران سرویس پلی استور خود در نظر داشته است. با این حال، هنوز مشخص نیست این روش جدید تسهیم سود از چه زمانی اجرایی خواهد شد.
به هر حال، اجرای این طرح موجب تشویق برنامه نویسان تازه کار به ورود جدی به دنیای اندروید و کسب درآمد از این راه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا