اخبار

یک شرکت حقوقی به دلیل خطای ۵۳ از اپل شکایت کرده و تقاضای ۵ میلیون دلار خسارت کرده است.

احتمالا درباره‌ی خطای ۵۳ سیستم عامل iOS و از کار افتادن دستگاه‌های اپل شنیده‌اید. چند روز پیش هم خبری مبنی بر شکایت یکی از سازمان‌های حقوقی از اپل به خاطر این خطا منتشر کردیم. طبق این خبر، شرکتی ادعا کرده بود که اپل به عمد خطای ۵۳ را در دستگاه‌های‌اش قرار داده تا فقط خودش بتواند آن‌ها را تعمیر کند و از تعمیر گوشی‌های‌اش هم پول خوبی به جیب بزند.
موسسه‌ی حقوقی PCVA که در دادگاه سیاتل علیه اپل شکایت کرده است، می‌گوید تعمیراتی که خود اپل انجام می‌دهد، از تعمیرگاه‌های موبایل غیر رسمی بسیار گران‌تر هستند. از سوی دیگر هم اپل گفته است که خودش باید قطعات مربوط به حسگر اثر انگشت گوشی‌های‌اش (Touch ID) را تعویض کند؛ در غیر این صورت ممکن است اطلاعات افراد به بیرون درز کنند. این شرکت می‌گوید که اثر انگشت افراد در برخی گوشی‌ها حتی به حساب‌های بانکی آن‌ها هم متصل شده است.
53
شرکت PCVA هم از سوی تمام کاربرانی که با مشکل “خطای ۵۳″ روبرو شده‌اند، تقاضای حداقل ۵ میلیون دلار خسارت را از اپل کرده است. این موسسه‌ی حقوقی هم‌چنین در یکی از درخواست‌های‌اش، از اپل تقاضا کرده است تا توسط یک بروزرسان نرم‌افزاری، محدودیت‌هایی را که برای تعمیر دستگاه‌های مبتنی بر iOS اعمال کرده، از بین ببرد.

منبع: Phone Arena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا