اخبار

۱۰ مورد از بهترین کامپیوترهای گیمینگ سال ۲۰۱۶

کامپیوترهای گیمینگ با توجه به مزایایی که نسبت به کنسول های بازی دارند، این روزها جای خود را به خوبی در میان علاقمندان به بازی باز کرده و استقبال خوبی از این نوع رایانه ها به عمل آمده است.در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین کامپیوترهای گیمینگ سال ۲۰۱۶ را به شما معرفی کرده و مزایا و معایب آنها را بررسی می کنیم. همراه موبایلستان باشید. 
سالهاست که وضعیت گیمینگ بروی PC به این خوبی نبوده است. فروش بازی‌ها بسیار بالاست و توسعه‌دهندگان اکنون این پلتفرم و کاربران آن را جدی‌تر می‌گیرند. سادگی بی‌نظیر سرویس‌هایی همچون استیم باعث شده که خرید بازی‌های کامپیوتری مثل آب خوردن باشد و برخلاف کنسول‌ها، دست شما برای انتخاب سخت‌افزار مورد نظر خود باز است. کارت گرافیک، پردازنده، حافظه و … همگی قابل تعویض هستند. و البته وقتی که یک کامپیوتر واقعاً قدرتمند جمع‌آوری کنید، می‌توانید از لحاظ بصری تجربه‌ای بسیار فراتر از هر دو کنسول اکس باکس و پلی‌استیشن را رقم بزنید.
البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که یک کامپیوتر گیمینگ چندان ارزان در نخواهد آمد. برای آنکه بتوانید قدرتمندترین کارت گرافیک، بهترین پردازنده، یک هارد SSD و … خریداری کنید، لازم است تا اعماق جیب خود بروید. اما اگر که عاشق گیمینگ باشید و کامپیوتر را به کنسول‌ها ترجیح دهید، حتماً اینکار را با یک لبخند انجام می‌دهید.
مهمترین نصیحتی برای کسی که قصد جمع‌آوری یک کامپیوتر برای بازی را دارد، این است که قدرتمندترین کارت گرافیک ممکن را بخرد. چرا که پردازندۀ گرافیکی بیش از هر چیز دیگر بروی نرخ فریم بازی و جزئیات بصری آن تاثیر خواهد گذاشت. ولی خب این به معنای آن نیست که دیگر قطعات چندان اهمیّتی ندارند.
اما اگر به دلیلی قصد ندارید شخصاً به جمع‌آوری قطعات بپردازید، یک راه ساده‌تر هم وجود دارد. شما می‌توانید به سراغ ده کامپیوتر گیمینگ سر هم شده‌ای بروید که ما در ادامه معرفی کرد. پس اگر از این ایده خوشتان آمده است، پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید:

Overclockers Asteroid
یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند با طراحی جذاب و امکانات شبکۀ قوی
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-6700K
گرافیک:  Nvidia GeForce GTX 980Ti
رم:  ۸GB DDR4
حافظه:  ۵۰۰GB Samsung 850 EVO SSDیا ۱TB Samsung 850 EVO SSD
اتصال:  Gigabit Ethernet; Dual-band 802.11ac WiFi
پاور:  SuperFlower 1000W
پورت‌ها:  چهار پورت USB3، یک پورت USB 3.1 نوع A، یک پورت USB 3.1 نوع C، یک Optical S/PDIF، یک Gigabit Ethernet، سه پورت صوتی

  • قدرت دیوانه‌وار
  • طراحی جمع و جور
  • گران‌قیمت
  • بدون حافظۀ M.2

بدون شک، جدیدترین دستگاه شرکت Overclockers که شهاب‌سنگ نامگذاری شده، یکی از بهترین طراحی‌ها را در بین کامپیوترهای گیمینگی دارد که تا به حال دیده‌ایم. کامپیوتری با سیستم خنک کنندۀ آبی، رنگ بندی زیبا و توجه زیاد به جزئیات. طراحی بیرونی این کامپیوتر با یک عملکرد منحصربفرد در اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها ادغام شده است تا به شما بهترین تجربۀ ممکن را ارائه دهد. این دستگاه نه هیچ وقت داغ نمی‌کند و نه خبری از سر و صداهای بلند است. البته قیمت این شهاب‌سنگ هم همچون قدرت آن بالا و تخصصی است و دست شما برای ارتقای سیستم آن هم چندان باز نخواهد بود. ولی اگر که به دنبال یک کامپیوتر جذاب (و خاص) برای گیمینگ باشید که با بازی‌های تحت شبکۀ Lan هم خوب جفت و جور شود و بتواند از پس اجرای هر چیزی، از پخش ۴K یک بازی گرفته تا واقعیت مجازی، بر آید، این دستگاه یک گزینۀ استثنایی است. در یک کلام کامپیوتر شهاب سنگ واقعاً دستگاهی فرای این کرۀ خاکی است. لازم نیست نگران باشید، بعد از آنکه برچسب قیمت آن را مشاهده کنید، دوباره به این کرۀ خاکی باز خواهید گشت اما به هر حال با یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ بازار روبرو هستید.
Maingear Shift
یک کامپیوتر گیمینگ که همواره با آخرین دنده به پیش می‌تازد
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-5960X
گرافیک: دو کارت Nvidia GeForce GTX 980Ti با ۸ گیگ GDDR5
رم: تا ۱۶ گیگابایت رم DDR4
حافظه: ۴۰۰GB Intel SSD به همراه ۴TB Seagate Barracuda HDD
اتصال:  ۲X RJ-45 Ethernet, Wi-Fi + Bluetooth radio adaptors
پورت‌ها: دوازده پورت USB 3، دو پورت USB 3، یک SPDIF-Out، Mic، Line-In و Line-Out

  • طراحی زیرکانۀ و کلاسیک
  • امکان ارتقای همه ‌جانبه
  • مشکلات سخت‌افزاری
  • قیمت دیوانه‌وار

دستگاه Maingear Shift در حقیقت تعریف دقیق یک کامپیوتر لوکس گیمینگ است. به لطف کارت گرافیک Nvidia GTX 980Ti تعبیه شده درون این دستگاه، که دارای ۸ گیگابات حافظه هم هست، انجام بازی‌های ۴K و واقعیت مجازی تضمین شده است. درست است که این کامپیوتر دارای چند اشکال سخت‌افزاری آزاردهنده هست، اما باز هم یکی از بهترین کامپیوترهای گیمینگ است. البته فراموش نکنید که قیمت آن هم همینقدر پیشتاز و باورنکردنی است.
Lenovo Ideacentre Y900
یک کامپیوتر گیمینگ پیشرو برای کسانی که عاشق کامپیوتر هستند
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: ۴GHz Intel Core i7-6700K (چهار هسته‌ای، تا ۴٫۲GHz و ۸MB کش)
گرافیک: کارت Nvidia GeForce GTX 970 با ۴ گیگ GDDR5
رم: ۱۶ گیگابایت رم DDR4
حافظه: ۲TB + 8GB SSHD همراه با ۲۵۶GB SSD
اتصال:  ۸۰۲٫۱۱ac; Bluetooth 4.0
پورت‌ها: شش پورت USB 3، چهار پورت USB 2، اترنت، HDMI، VGA، DVI، ۷٫۱ analog audio out، optical audio out، headphone jack، microphone jack، ps/2 combo، ۷-in-1 card read

  • طراحی بی‌نیاز از ابزار
  • قابلیت گسترش
  • کابل‌های غیر قابل دسترس
  • کمی گران قیمت

درست است که این کامپیوتر از یک کیس با طراحی اختصاصی بهره می‌برد، اما به لطف ساختار بی‌نیاز به ابزارش، ارتقای آن بسیار راحت‌تر از سیستم‌های از پیش سر هم شدۀ متداولی است که می‌توانید بخرید. کامپیوتر Y900 (به همراه چند کامپیوتر دیگر این لیست) از آن موردهایی بود که باعث شد رویکرد سازندگان نسبت به بازار دستگاه‌های گیمینگ تغییر کند: به مردی چیزی را بدهید که به دنبال آن است.
طراحی داخلی این کامپیوتر که شما را از ابزارآلات بی‌نیاز می‌کند و البته دست شما را برای گسترش قطعات و ارتقا باز می‌گذارد. پس اگر می‌خواهید کمترین دردسر ممکن را برای ورود به دنیای پی‌سی گیمینگ داشته باشید، خرید این دستگاه می‌تواند شروع خوبی باشد.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

Alienware Area 51

یک ماشین گیمینگ عجیب، زیبا و خوش‌ساخت
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-5820K (با آورکلاک تا ۳٫۸GHz)
گرافیک: AMD Radeon R370
رم: ۸ گیگابایت رم DDR4
حافظه:  ۲TB 7200rpm hard drive
قابلیت‌ها: کیس اختصاصی، ۸۵۰W PSU, 802.11ac wireless

  • طراحی بی‌نظیر کیس
  • سیستم خنک کننده با مایع / آور کلاک
  • قدرتمند و گراقیمت
  • در مدل پایه خبری از SSD نیست

وقتی که به چند تا از کامپیوترهای این لیست نگاه کنید، متوجه می‌شوید که برخی از تولیدکنندگان حاضرند خیلی پیش بروند تا یک طراحی خارجی زیبا و اختصاصی را به مشتریان خود ارائه دهند – اما ما فکر می کنیم که Area 51، محصول شرکت Alienware که یکی از زیر مجموعه‌های Dell است، با فاصله زیادی از همۀ رقبای خود جلو است. یک پنج ضلعی با نور آبی ملایم. قطعات این دستگاه نیز با زاویه و به طرز جالبی نصب شده‌اند تا دسترسی به آنها راحت شود. همه اینها در کنار هم باعث شده که طراحی این دستگاه بسیار عجیب غریب و جذاب باشد.بهترین کامپیوترهای گیمینگ
این ماشین با دو تنظیم به بازار عرضه شده است. در مدل اول شما یک پردازندۀ آورکلاک خواهید داشت که با مایع خنک می‌شود، کارت گرافیک آن AMD است و قیمت آن هم متوسط است. این در حالی است که اگر بخواهید تنظیم دوم را بخرید که دارای دو کارت Nvidia GeForce است، می‌بایست تا ته جیب خود را در بیاورید.

Lenovo Erazer x510 Gaming Desktop

یک غول کامپیوتری قدرتمند برای گیمرهای واقعی
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-4770K
گرافیک: AMD Radeon R9 209
رم: ۱۶ گیگابایت
حافظه:  ۲TB SSHD
قابلیت‌ها: کیس جالب، ۶۲۵W PSU

  • گرافیک قدرتمند AMD
  • عملکرد سریع پردازشگر
  • یک فناوری نسبتاً قدیمی
  • SSHD به اندازۀ SSD خوب نیست

هر چند که Lenovo Eraze x510 از دیگر کامپیوتر‌های این لیست کمی قدیمی‌تر است، اما با وجود مشخصات بی‌نظیری که دارد، می‌تواند تمام بازی‌های مدرن را به راحتی اجرا کند. درست است که شما بهترین تنظیمات را به وسیلۀ این سیستم بدست نمی‌آورید، اما بازی‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p به راحتی اجرا خواهند شد. به علاوه ظاهر این سیستم بسیار فریبنده است و هیچ چیز کمتر از یک غول آهنین بزرگ ندارد.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

Acer Predator G3-605

یک برج گیمینگ با قدرت کمتر ولی قیمت مناسب‌تر

بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i5-4460T
گرافیک: AMD Radeon R9 255
رم: ۸ گیگابایت DDR3
حافظه:  ۱TB HDD
قابلیت‌ها: اسپیکرهای داخلی و کارتخوان

  • عملکرد گیمینگ خوب
  • مقرون به صرفه
  • مشخصات متوسط
  • مدل جدید این سری در راه است

مدل جدید این دستگاه، Acer Predator G6 به زودی از راه می‌رسد و جدیدترین فناوری‌ها را در اختیار شما می‌گذارد که شامل پردازندۀ جدید Intel یعنی Skylake هم می‌شوند. اما همچنان می‌توانید مدل قدیمی‌تر این مجموعه یعنی G3را هم با یک قیمت معقول خریداری کنید.
درست است که قدرت این دستگاه از سیستم‌های به روز گیمینگ کمتر است، اما هنوز هم به خوبی از پس اجرای تمام بازی‌ها بر می‌آید و با مشخصات آن به راحتی می‌توان با کیفیت ۱۰۸۰p و جزئیات متوسط یا زیاد از بازی‌ کردن لذت برد بدون آنکه نرخ فریم افتی داشته باشد.

HP Envy Phoenix

HP یک سیستم خوب ارائه داده و فقط در SSD کمی خسیس بوده است
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-4790k
گرافیک: AMD Radeon R9 380
رم: ۱۶ گیگابایت
حافظه:  ۱۲۸GB SSD + 2TB HDD
قابلیت‌ها: Bang & Olufsen Audio, 802.11ac wireless

  • کیس متالیک جذاب
  • کارت گرافیک قدرتمند
  • خبری از فناوری Skylake نیست
  • فضای SSD کم است

شرکت HP هیچوقت یک طراحی بد کامپیوتر ارائه نداده و Phoenix هم از این قاعده مثتثنی نیست. این دستگاه یک طراحی زیبا دارد، با یک نور قرمز روشن که به صورت عمود از جلوی آن پائین می‌آید روشن شده و از طراحی متالیک بدنه بهره می‌برد.بهترین کامپیوترهای گیمینگ
کارت گرافیک AMD Radeon 380 درون این دستگاه می‌تواند عملکرد گیمینگ بی‌نظیری را ارائه دهد که بتواند با کارت گرافیک‌های Nvidia همخوانی داشته باشد. یک چیپ Haswell Core i7-4970k نیز بروی برد این سیستم وجود دارد که یک پردازشگر واقعاً عالی برای بازی است.بهترین کامپیوترهای گیمینگ
جز این، هر چیز دیگری هم که برای یک تجربۀ گیمینگ مدرن نیاز باشد در اختیار شماست: یک SSD و هارد دیسک همراه با ۱۶GB حافظۀ موقتی. البته در این کامپیوتر خبری از چیپ Skylake نیست، اما انتظار می‌رود که به زودی HP مدل جدید این سیستم را همراه با این پردازشگر ارائه کند.

MSI Nightblade Mini Gaming PC Phoenix

این کامپیوتر جمع و جور به شما یک تجربۀ خوب و بی دردسر را ارائه می‌دهد
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-4790k
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 960
رم: ۸ گیگابایت
حافظه:  ۲TB HDD
قابلیت‌ها: کیس Micro-ATX بسیار کوچک، نور قرمز

  • اندازۀ کوچک
  • قیمت منطقی
  • شاید قدرت بیشتری بخواهید
  • خبری از آورکلاک نیست

ما تا به حال کیس‌های کامپیوتر بزرگ و همینطور کیس‌هایی با طراحی‌‌های عجیب و غریبی دیده‌ایم. گاهی هم شده که هر دوی این موارد در یک کیس جمع شوند. اما نظرتان راجع به یک کیس بسیار کوچک چیست؟ MSI Nightblade درون یک کیس MicroATX قرار دارد که باعث شده جابجایی آن کار بسیار ساده‌ای شود. این می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند هر از چند گاهی کامپیوتر خود را به یک مهمانی گیمینگ ببرند و از قابلیت شبکۀ آن استفاده کنند، خبر خوبی باشد. البته ظاهر این دستگاه نیز به لطف نور قرمز جلوی آن جلوۀ خاصی دارد.
هر چند که سیستم‌هایی با مشخصات بهتر می‌توان یافت، اما این سیستم نیز به هیچ وجه بی بخار نیست. با خرید این کامپیوتر، شما صاحب یک کارت گرافیک GeFOrce GTX 960 و همینطور یک پردازشگر اینتل مدل ۴٫۴GHz Core i7-4790k خواهید شد. پس بدانید که یک عملکرد عالی هنگام بازی کردن تضمین شده و خیال نکنید که کوچکی این ماشین دلیلی بر ناتوانی آن است.

Cyberpower Trinity 300

یک مثلث سه گانه: طراحی جذاب، قدرت گرافیکی و پردازش سریع
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-5820K
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 980
رم: ۱۶ گیگابایت رم DDR4
حافظه:  ۲TB HDD به همراه ۲۵۰GB SSD
قابلیت‌ها: طراحی عجیب کیس، سیستم خنک کننده مایع

  • پردازشگر پنج هسته‌ای
  • کارت گرافیک آخرین مدل
  • لازم است که دستی ۲۰% آورکلاک اضافه کنید
  • طراحی کیس به مزاج هر کسی خوش نمی‌آید

اگر شما به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند باشید که برای سایر فعالیت‌ها هم مناسب باشد، انتخاب‌های شما زیاد هستند. اما اگر طراحی دستگاه هم برای شما مهم باشد و به دنبال یک طرح منحصر به فرد باشید، آن وقت انتخاب کمی سخت است.بهترین کامپیوترهای گیمینگ
کامپیوتر Cyberpower Trinityh 300 به شما هر سه این موارد را می‌دهد. نه تنها قدرت گرافیکی و پردازشی این دستگاه بی‌نظیر است، بلکه طراحی آن هم در نوع خود یگانه است. محفظۀ این سیستم یک کیس سه شاخه‌ است که قطعات را به سه قسمت تقسیم کرده است و واقعاً جالب است.
همانطور که گفتیم این سیستم از نظر عملکرد گیمینگ هم حرف زیادی برای گفتن دارد و دارای یک کارت گرافیک Nvidia Gefore GTX 980 همراه با یک پرداشگر Intel Core i7-58020k است. البته به دلیل نامشخصی، این سیستم به صورت پیش‌فرض آورکلاک نشده است و شما شخصاً باید در این جهت گام بردارید یا با صرف کمی پول بیشتر اینکار را به خبره‌های آن بسپارید.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

Scan 3XS Vengeance

یک کامپیوتر بسیار پر سرعت که می‌تواند با بازی‌های سنگین هم کنار بیاید
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر: Intel Core i7-6700K
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 980
رم: ۸ گیگابایت رم DDR3
حافظه:  ۲۵۶GB Samsung SM951 M.2 PCI-E SSD + 2TB HDD
قابلیت‌ها: آورکلاکل ۴٫۶GHz، خنک کنندۀ پردازشگر Be quiet! Dark Rock 3، کیس Corsair Obsidian 450D و ۷۵۰W PSU

  • پردازشگر سریع و آورکلاک شدۀ Skylake
  • مدل به روز کارت گرافیک
  • ارزان نبودن این دستگاه

کامپیوتر گیمینگ ۳XS Vengeance محصول شرکت Scan، یک کامپیوتر بسیار قوی است. این دستگاه با قدرت پردازندۀ Skylake آورکلاک شده و کارت گرافیک Geforce GTX 980 خود می‌تواند سریعترین عملکرد گیمینگ را به شما ارائه دهد و بدون شک شما خواهید توانست هر بازی ممکنی را با رزولوشن ۱۴۴۰p و با بالاترین جزئیات گرافیکی اجرا کنید.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

Overclockers UK Titan Riptide

یک همه فن حریف شش هسته‌ای
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر:  Intel Core i7-5820K
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 970
رم: ۱۶ گیگابایت رم DDR4
حافظه:  ۱۲۰GB SSD + 2TB HDD
قابلیت‌ها: آورکلاکل ۴٫۶GHz، سی پی یو شش هسته‌ای، خط ال ای دی سفید، کیس Phateks Enthoo و ۶۵۰W PSU

  • ارزش زیاد نسبت به هزینه
  • پرزداشگر شش هسته‌ای برای کارهایی غیر از بازی
  • می‌توانست یک SSD بزرگتر داشته باشد

شرکت Overclockers به چند دلیل Titan Riptide را به ما پیشنهاد کرده است. یکی از این دلایل، وجود یک پرداشگر شش هسته‌ای Haswell-E به جای پرداشگر چهار هسته‌ای Skylake بود. هر چند که این دستگاه برای بازی نسبت به سایرین قدرت کمتری دارد، اما هنوز هم می‌تواند تصاویر سه بعدی و جهان‌های مجازی را با کیفیت بی‌نظیری به شما ارائه دهد و البته، آن هسته‌های اضافی پرداشگر در کارهایی غیر از بازی به شدت مفید خواهند بود. با این دستگاه، طراحی سه بعدی، ویرایش‌های پیچیده در فتوشاپ و … همه سریعتر خواهند بود. به علاوه هزینۀ کمتری هم برای خرید آن صرف خواهید کرد.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

Asus Republic of Gamers G20AJ

یک کامپیوتر قدرتمند با یک کیس جذاب و بازی نور
بهترین کامپیوترهای گیمینگ
پردازشگر:  Intel Core i7-4790K
گرافیک: Nvidia GeForce GTX 970
رم: ۱۲ گیگابایت رم DDR3
حافظه:  ۱۲۸GB SSD + 1TB HDD
قابلیت‌ها: ۸۰۲٫۱۱ac wireless، یک پردازنده شش هسته ای، نورهای روی کیس قابل دستکاری اند
 

  • یک محفظه سیاه و قرمز زیبا
  • کارت گرافیک قدرتمند
  • حافظه کمتر نسبت به کامپیوترهایی با قیمت‌های مشابه
  • SSD کوچک

اگر به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ هستید که از همه نظر عالی باشد، Republic of Games G20AJ بهترین انتخاب شماست. این محصول نه تنها دارای برند جمهوری گیمینگ است که تنها برای بهترین محصولات گیمینگ Asus به کار می‌رود – که تمام آنها هم امضای همین طراحی سیاه و قرمز را دارند – بلکه مشخصات آن نیز با طراحی و برندش برابری می‌کند.بهترین کامپیوترهای گیمینگ
ما داریم در مورد یک کارت گرافیک GeForce آخرین مدل، یک پرداشگر سریع Intel Core i7 Haswwell و یک SSD و هارد دیسک در کنار هم صحبت می‌کنیم. به علاوه اینها، یک سیستم وایرلس ۸۰۲٫۱۱ac هم درون کیس تعبیه شده است. در نهایت همۀ اینها در کنار آن نورهای جذاب کیس این کامپیوتر طعمی دیگر پیدا می‌کنند. این نشانۀ نابالغی ما نیست اگر که همیشه این نورهای رنگی روی یک دستگاه بازی را دوست داشتیم.بهترین کامپیوترهای گیمینگ

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا