اخبار

۴ تفاوت احتمالی دو فبلت گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت ۵

همزمان با عرضه جهانی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج، سامسونگ این بار نیز با عرضه یک فبلت تازه، قصد دارد نقل اخبار و محافل باشد. این فبلت تازه، گلکسی نوت ۵ می باشد. بدون شک نسل بعدی فبلت نوت ۴ با مشخصات سخت افزاری مشابه با همین فبلت عرضه خواهد شد. اما اندکی تفاوت نیز در نسل بعدی یعنی نوت ۵ به چشم خواهد خورد.
برخی کارشناسان معتقدند اولین تفاوت میان این دو فبلت، صفحه نمایش خواهد بود. انتظار می رود نوت ۵ با صفحه نمایشی ۵٫۹ اینچی با رزولوشن رده ۴k ارائه شود، در حالی که نوت ۴ دارای صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰p می باشد.
دومین تفاوتی که انتظار می رود در طراحی نوت ۴ مورد توجه قرار گیرد، باتری است. همانطور که دو نسل قبل یعنی نوت ۳ و نوت ۴ دارای باتری های متفاوت (با اختلاف توان ۲۰mAh) بودند، این بار نیز احتمال در نظر گرفتن باتری در حدود ۴۰۰۰mAh و در حدود ۷۸۰mAh توان بالاتر از نوت ۴ وجود دارد. سامسونگ سعی در ارائه یکی از قدرتمندترین فبلت های تولیدشده اش تاکنون دارد.
۲
 
 
گلکسی نوت ۴ با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۰۵ ارائه شد. شاید تفاوت سوم نوت ۵ با برادر بزرگتر خود همین مورد باشد. البته فراموش نکنید که سامسونگ در تولید گوشی های تازه اش دیگر از پردازنده های کوالکام استفاده نخواهد کرد. اما از آنجایی که در طراحی گلکسی اس ۶ از پردازنده EXYNOS 7420 Soc استفاده کرده است. برای نوت ۵ نیز انتظار پردازنده ای از این رده با سرعت و توان پردازشی بالاتر را داشتن، امری دور از ذهن نیست.
علاوه بر این، گلکسی نوت ۵ با دو لبه منحنی صفحه نمایش و همانند گلکسی اس ۶ اج ارائه خواهد شد. توجه داشته باشید که گلکسی نوت ۴ در حال حاضر این ویژگی را علی رغم پشتیبانی از قلم s ندارد. شاید این اولین بار باشد که سامسونگ از حافظه اصلی ۴ گیگابایتی در طراحی گوشی های هوشمندش استفاده می کند. در حالی که برای سیستم عامل های ۳۲ بیتی اش محدودیت ایجاد خواهد کرد.
 
۳
 
تاریخ انتشار نوت ۵ به زمان نامعلومی در ماه سپتامبر موکول شده است که تقریبا همان تاریخی است که گلکسی نوت ۴ رونمایی شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا