اخبار

۵ ویژگی جذاب اندروید N در نسخه مخصوص توسعه دهندگان

نسخه مخصوص توسعه دهندگان اندروید ۷ ( Andoird N Developer Preivew ) توسط گوگل به عرضه رسیده و برخی از گوشی‌های هوشمند نکسوس قادر به دریافت آن هستند. در این مقاله قصد داریم تا به ۵ ویژگی جذاب موجود در این نسخه بپردازیم که به واسطه نصب آن بر روی یک گوشی نکسوس تهیه شده است.
تمامی نوابغ الگوریتم گوگل درحال حاضر سخت مشغول کار بر روی اندروید ۷ هستند که ما آن را روز‌های اخیر با نام ” Android N ” زیاد شنیده ایم. در حالی که اندروید ۶ مارشمیلو به تازگی برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده کمی زود است که از عرضه آن صحبت کنیم.
اما خبر خوب آن است که تیم اندروید در گوگل تنها تا ۵ ماه دیگر می‌تواند گوشی و تبلت شما را به معنای واقعی به گجت جدیدی تبدیل کند.
همانطور که مطلع هستید نسخه مخصوص توسعه دهندگان اندروید N در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. منبع این مقاله به وسیله یک دستگاه نکسوس به طور کامل این نسخه از اندروید را مورد بررسی قرار داده و ۵ ویژگی جذاب آن را جهت معرفی در اختیار کاربران قرار داده است. در ادامه به این ۵ ویژگی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 ۱ – چندوظیفگی ( Multitasking ) بهترین ویژگی اندروید خواهد بود

android-n-update-google-hero-multitasking-650-80
جابه جایی بین اپلیکیشن‌ها که ما در اندروید‌های دیگر شاهد آن بودیم به معنای واقعی چندوظیفگی نیست و فقط بین چند اپلیکیشن جابه جایی را انجام می‌دهد. اما شما در اندروید N قادر هستید تا دو اپلیکیشن را کنار یکدیگر قرار داده و به صورت واقعی از این قابلیت بهره مند شوید. این قابلیتی است که ما کمی قبل تر در آیپد ایر ۲ (آی او اس ۹) و همچنین تلفن‌های ال جی و سامسونگ مشاهده کرده ایم.
سرعت مالتی تسکینگ در این نسخه از اندروید بسیار سریع بوده و عملکرد بهتری را نسبت به ویژگی مشابه در تلفن‌های سامسونگ گلکسی اس۶ و همچنین گلکسی اس۷ اج دارد. فقط کافیست تا دکمه “Recent” یا آخرین‌ها را از سمت چپ صفحه نگه دارید تا بتوانید اپلیکیشن دیگری را در کنار برنامه‌ای که در حال حاضر درون آن هستید اجرا کنید. هرچند که به نظر می‌رسد گوگل هنوز هم باید بر روی این قابلیت کار کند. جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها در حالت لنداسکیپ بسیار آسان است اما وقتی شما تلفن را به صورت عمودی در دست گرفته‌اید کمی کار برایتان سخت خواهد شد.

۲ – تنظیمات سریع ( Quick Settings )

android-n-update-google-quick-settings-650-80
شاید جالب باشد بدانید که اندروید N شامل یک منو تنظیمات سریع جدید خواهد بود  که سرعت کار شما را بیش از پیش بالا خواهد برد. منظور ما همان منو منویی است که در بالای نوتیفیکیشن‌ها قرار دارد.
کلید‌هایی جهت تنظیم سریع وای-فای، بلوتوث، حالت Do Not Disturb، حالت پرواز و Mobile Data گزینه‌هایی هستند که شما در قسمت بالایی نوتیفیکیشن‌ها آنها را مشاهده خواهید کرد.
android-n-update-google-hero-quick-settings-2-650-80
شما هنوز هم قادر هستید ۵ گزینه در این جا انتخاب کنید. هرچند که با سوایپ کردن به سمت پایین، به تنظیمات بیشتری مانند حالت شب، چراق قوه و غیره دسترسی پیدا خواهید کرد. خبر خوب دیگر آن است که کاربران قادر هستند این تنظیمات را تغییر داده و بر اساس نیاز خود این ۵ گزینه را انتخاب کنند. به عنوان مثال ممکن است برای کاربری تنظیمات Hotspot دارای اهمیت خاصی بوده و آن را در بین ۵ گزینه برتر دسترسی سریع به تنظیمات قرار دهد.

۳ – پاسخ مستقیم به پیام‌ها بدون ترک کردن اپلیکیشن

android-n-update-google-direct-reply-650-80
نوتیفیکیشن‌ها در نسخه جدید اندروید سازمان یافته، دقیق و همچنین تعاملی تر از گذشته هستند. بدون شک با استفاده از این سیستم عامل رضایت شما از دستگاه اندرویدیتان دو چندان خواهد شد.
ویژگی Direct Reply یا پاسخ مستقیم به شما این امکان را خواهد داد که بدون نیاز به ترک اپلیکیشن‌ جاری، به پیام‌هایی که از سایر اپلیکیشن‌ها برای شما ارسال می‌شود پاسخ دهید.
درواقع قادر خواهید بود تا از طریق بخش نوتیفیکیشن‌ها، پاسخ پیام مدنظر را بدهید. علاوه بر آن می‌توانید برای آن یک یادآور تنظیم کرده و یا آن را رد کنید. چنین ویژگی می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به کار‌های شما شده و بسیار مفید باشد.
اپل در آی او اس ۸ سعی کرد چنین برنامه ای را پیاده سازی کند، اما خب پاسخ مستقیم در این سیستم عامل تنها از پیام‌های اپلیکیشن iMessage پشتیبانی می کند. گوگل بر خلاف اپل این ویژگی را در اختیار تمامی اپلیکیشن‌ها قرار داده است تا بتواند سیستم عامل جامع تری را به کاربران اهدا کند.

 ۴ – تاثیرگذاری حالت Doze، دو برابر گذشته شده است

android-n-update-google-battery-life-doze-mode-650-80
عمر باتری گوشی‌های هوشمند یکی از معضلات جدی کاربران پرمصرف آنهاست و شاید این مسئله برایتان پیش بیاید که ای کاش تلفنی همانند ال جی جی ۵ داشتید تا به راحتی بتوانید در مواقع ضروری از یک باتری جایگزین استفاده کنید.
گوگل سرانجام با یک ترکیب نرم افزاری توانست مشکل خالی شدن زود هنگام باتری گوشی‌های اندرویدی را تا حدود زیادی برطرف کند. این ویژگی که با نام کامل Doze Mode 1.0 به همراه اندروید مارشمیلو عرضه شده است، اینک در اندروید نسخه جدید ما شاهد نسخه جدیدتر آن با نام Doze Mode 2.0  هستیم. نسخه دوم این اپلیکیشن نسبت به آن چیزی که توسط اندروید مارشمیلو عرضه شده بود دارای تفاوت‌های بسیار زیادی است. تقریباً شما می‌توانید نسبت به Doze Mode 1.0 چیزی حدود ۲ برابر بیشتر به ذخیره انرژی بپردازید.

۵ – دریافت آپدیت بدون نیاز به فلش گوشی

android-n-update-google-compatbility-650-80
این خیلی آسان است که شما نسخه مخصوص توسعه دهندگان اندروید N را دریافت و سپس نصب کنید. چرا که شما دیگر نیازی نخواهید داشت که از اطلاعات گوشیتان پشتیبان گیری کنید و یا مجبور به فلش کردن آن باشید.
این بروزرسانی کم دردسر موجب می‌شود که کاربران بیشتری به دریافت آن بپردازند و گوگل نیز بازخورد‌های بیشتری را نسبت به نسخه جدید سیستم عامل خودش می‌گیرد.
منبع: techradar

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا