اخبار

۸۱ درصد بازار جهانی گوشی در اختیار اندروید

موبنا – مرکز تحقیقاتی IDC گزارش تحلیلی سالانه خود را منتشر کرد و طی آن گفت که در سال ۲۰۱۵ میلادی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رشد ۹٫۸ درصدی را تجربه می‌کنند تا بر این اساس امسال فقط ۱٫۴۳ میلیارد دستگاه گوشی در جهان فروخته شود.

به گزارش موبنا، این مرکز تحقیقاتی گزارش داد در طول سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۱٫۱۶ میلیارد دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید در بازار جهانی فروخته شده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی رشد ۹٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.
با این اتفاق، سیستم عامل متن‌باز موبایلی گوگل هم‌اکنون توانسته است ۸۱٫۲ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار بگیرد.
شرکت اپل در طول سال جاری میلادی در مجموع ۲۲۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل iOS را در بازار جهانی فروخت تا با این رقم اپل صاحب ۱۵٫۸ درصد از بازار گوشی‌ها باشد.
البته شرکت اپل با این اتفاق موفق شد میزان فروش گوشی‌های خود نسبت به سال قبل را ۱۷٫۳ درصد افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود عرضه آیفون ۷ بتواند وضعیت اپل را از شرایط کنونی بهتر کند.
مرکز تحقیقاتی IDC همچنین اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۱٫۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندزو فون در بازار جهانی فروخته شد. این رقم به مایکروسافت کمک کرد تا به کمک سیستم عامل خود بتواند ۲٫۲ درصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل را در اختیار بگیرد. فروش جهانی گوشی‌های ویندوزی در سال ۲۰۱۵ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۱۰٫۲ درصدی را تجربه کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا