اخبار

آخرین جایگاه ایران در قیمت تلفن و اینترنت

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات که در کشور ما توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیرون عرضه شده است، ایران جزء کشورهایی قرار دارد که پایین ترین نرخ را در حوزه اینترنت، تلفن ثابت و همراه دارد.طبق آمار رسمی و جهانی اعلام شده، ارزان ترین سهم اختصاص یافته به استفاده از تلفن ثابت نسبت به درآمد خانوار در بین کشورهای منطقه، با اختلافی بیش از دوبرابر نسبت به کشور دوم (قطر)، متعلق به ایران است.
 
مبحث بعدی که بسیاری از کاربران در مورد آن شکایت دارند، مربوط به پهنای باید است.اگرچه ایران از نظر میزان پهنای باند حرفی زیادی برای گفتن ندارد، با این وجود کشورمان در بین ۲۰ کشور اول، از نظر ارزانی هزینه نسبت به درآمد سرانه ملی، رتبه دوم را بعد از کویت کسب کرده است. در بخش تلفن همراه نیز ایران در مقام پنجم ارزان ترین سهم قیمت تلفن همراه نسبت به درآمد سرانه ملی قرار دارد.
برای مقایسه در سطح وسیع باید گفت که میزان شاخص سبد قیمت ICT در ایران رقمی کمتر از متوسط این شاخص در منطقه خاورمیانه و جهان است، به طوری که این شاخص در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال ۲۰۱۳ به میزان ۱۶درصد کاهش یافته که بخش زیادی از این کاهش از کم شدن تعرفه ها نشات گرفته است.
حال با پیاده شدن طرح جدید برای ثابت نگهداشتن تعرفه ها در قسمت تلفن ثابت، احتمال می رود این نسبت در آمارهای سال ۲۰۱۵ کاهشی بیشتر به خود ببیند.
همانطور که مشاهده کردید این رقم ها همگی نسبی بوده و هنوز مخصوصا در بخش اینترنت کاربران ما مشکلات زیادی دارند که انتظار می رود هرچه زودتر برطرف شوند.
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا