اخبار

آمنی ویژن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی OV13870 را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد

شاید نام آمنی ویژن را زیاد نشنیده باشید، اما احتمالا از سنسور ۸ مگاپیکسلی ساخت این کمپانی که در در دوربین‌های خود عکس (سلفی) گوشی‌های هوشمند بکار می‌رود، استفاده کرده‌اید. این کمپانی که گوگل را نیز در پروژه‌ی تانگو یاری می‌کند، آخرین محصول خود را که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است
آمنی ویژن یکی از کمپانی‌هایی است که در زمینه‌ی تولید سنسور‌های دوربین فعالیت می‌کند. این کمپانی محصولات محبوبی نیز دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به سنسور ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد که اغلب در دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. همچنین باید به همکاری آمنی ویژن با گوگل در زمینه‌ی پروژه‌ی تانگو نیز اشاره کرد.
 
آمنی ویژن آخرین محصول خود را که یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است، با نام OV13870 معرفی کرده است. این سنسور ۱۳ مگاپیکسلی شاید از نظر رزولوشن حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما می‌توان این سنسور را با ترند جدیدی که میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال گسترش است، همخوان دانست. همانطور که شاهد هستید، کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند دیگر تمایلی به بالا بردن رزولوشن دوربین مورد استفاده نداشته و سعی دارند تا با افزایش سایز پیکسل‌های مورد استفاده، قابلیت‌ دوربین‌ها در تصویربرداری در محیط‌های کم نور را افزایش دهند. آمنی ویژن نیز با درک این موضوع، درپی عرضه‌ی محصولی بوده که از نظر تولیدکنندگان یک گزینه‌ی ایده‌آل باشد.
آمنی ویژن در سنسور OV13870 از معماری پیکسل‌های PureCel@Plus-S با سایز ۱.۲۵ میکرونی استفاده کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، سنسور جدید ۱۳ مگاپیسلی یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که با بهبود‌هایی برای عکاسی در نور پایین توسعه یافته است. یکی از ویژگی‌های در خور این سنسور سایز بسیار کوچک و طراحی جمع و جور این سنسور است؛ بطوریکه این سنسور ۱/۲.۶ اینچی تنها ۵.۲ گرم وزن دارد که آن را به گزینه‌ی ایده‌آلی برای گوشی‌های هوشمند باریک تبدیل می‌کند. همچنین سنسور جدید آمنی ویژن از معماری سنسور‌های دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان از آن در ساختاری نظیر آنچه که ال‌جی در جی ۵ بکار گرفته، استفاده کرد.
سنسور OV13870 قادر است تا تصاویر با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل را با نرخ ۴۵ فریم در هر ثانیه ثبت کند. در مورد ثبت ویدیو باید به قابلیت ثبت ویدیو‌های ۴K و ۲K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد. همچنین ویدیو‌های فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و ویدیو‌های اچ‌دی با نرخ ۳۰۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌شود.
آمنی ویژن اعلام کرده که این سنسور از فصل دوم سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رسید.
منبع gsmarena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا