آموزش و ترفنداخبار

آموزش : آشنایی با پنج نکته کاربردی برای کار با اپلیکیشن جیمیل

این روزها در جیب های همه ما گوشی های هوشمند پیدا می شود و اکثر ما حساب های کاربری ایمیل مان را روی این گوشی های هوشمند چک می کنیم. استفاده از اپلیکیشن های ایمیلی روی گوشی های هوشمند، ارسال و دریافت ایمیل را آسان کرده، اما هنوز هم عده ای از کاربران هستند که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. امروز قصد داریم به بررسی نکاتی برای بهبود تجربه کار با ایمیل روی موبایل بپردازیم. اگر شما هم ایمیل های تان را روی گوشی اندرویدی چک می کنید، دانستن این ۵ نکته خالی از لطف نخواهد بود.
 
در ابتدا، لازم به یادآوری است که این نکات براساس آخرین نسخه اپلیکیشن Gmail برای اندروید تنظیم شده اند. به شما هم توصیه می کنیم تازه ترین نسخه از این اپلیکیشن را روی گوشی تان نصب کنید.
 
۱٫ ویجت دلخواه خود را بسازید
 

gmail

ساخت ویجت برای ایمیل، کار بسیار مفیدی است. به جای اینکه وارد اپلیکیشن جیمیل شوید و ایمیل های تازه را تک تک بررسی کنید، یک ویجت روی صفحه اصلی قرار بدهید تا بتوانید با یک نگاه، از جدیدترین ایمیل ها خبردار شوید. به این منظور، انگشت خود را روی قسمتی خالی از صفحه اصلی نگه دارید، گزینه انتخاب ویجت باز می شود. حال از میان اپلیکیشن ها، جیمیل را انتخاب کنید و آن را در محل موردنظرتان قرار دهید.
 
 
۲٫ فایل ها را به طور مستقیم از Drive ضمیمه کنید
 

gmail

نیازی نیست که فایلی حتما روی گوشی تان باشد تا بتوانید آن را ضمیمه ایمیل کنید. اگر فایلی را در گوگل Drive داشته باشید هم استفاده از آن آسان است. به این منظور، کافی است در کادر مربوط به ضمیمه فایل ها، گزینه Insert from Drive را انتخاب کنید. پس از آن به صفحه Drive منتقل می شوید و می توانید فایل دلخواه تان را انتخاب کنید.
 
۳٫ اینباکس ها را ادغام کنید
 

gmail

اگر چند حساب جیمیل دارید، می توانید همه ایمیل های خود را یک جا داشته باشید. پس از اینکه حساب کاربری دوم تان را به این اپلیکیشن اضافه کنید، در پنل سمت چپ گزینه ای به نام All Inboxes نمایش داده می شود. آن را انتخاب کنید تا تمام ایمیل های تان را یک جا در اختیار داشته باشید.
 
 
۴٫ هوشمندانه جست و جو کنید
 

gmail

اگرچه قابلیت جستجوی داخلی در اپلیکیشن جیمیل ساده به نظر می رسد، ولی قدرت آن معادل نسخه وب است. برای مثال، کافی است عبارت “older_than:1y” یا “older_than:1d” را تایپ کنید تا ایمیل های با عمر بیشتر از یک سال یا یک روز برایتان به نمایش درآید. فهرست کامل این عبارات را در اینجا ببینید.
 
 
۵٫ ایمیل ها را طبق میل تان مرتب کنید
 

gmail

گوگل چند نوع اینباکس را در اختیار کاربرانش قرار داده است: اولویت دار، اسپم و غیره. جالب است بدانید که می توانید به سادگی به گوگل یاد بدهید تا هر ایمیل را در کدام دسته قرار دهد. اگر ایمیل مهمی به اشتباه در دسته اسپم وارد شده، آن را باز کنید و از منوی بالای صفحه گزینه Mark as Important را انتخاب کنید. همین کار برای ایمیل های اسپمی که به اشتباه وارد دسته ایمیل های مهم شده اند هم قابل انجام است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا