آموزش و ترفنداخبار

آموزش جامع برنامه ی اینستاگرام

اینستاگرام  شبکه ی اجتماعی است که کاربران اندروید و iOS میتوانند از آن برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های خود استفاده کند. طبق آخرین آمار این شبکه بین ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ بار نصب شده است که این آمار به خودی خود نشان دهنده ی میزان محبوبیت این شبکه در بین کاربران است. با استفاده از اینستاگرام میتوانید تصاویر خود را با فیلتر های گوناگون تدوین کنید و برای اعضای خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید.
 

آموزش اینستاگرام در چگونه و چطور

حال که با اهمیت این شبکه آشنا شدیم ، به سراغ کاربرد آن میرویم. پیش از همه چیز باید گفت که این شبکه کاملا رایگان در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید رایگان از امکانات آن استفاده کنید و به وسیله آن تصاویر خود را در شبکه های دیگر همانند فیسبوک و توییتر اشتراک گذاری کنید.
 

نصب و نام نویسی در اینستاگرام

در قدم اول نیاز به  نرم افزار اینستاگرام دارید. شما میتوانید برای دریافت این نرم افزار نام آن را در گوگل پلی و یا اپ استور جستجو و کنید و روی دستگاه خود نصب کنید.
پس از اینکه نرم افزار مورد نظر را دریافت نمودید ، باید در آن نام نویسی کنید تا اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر رسمی بشناسد. پس از وارد کردن ایمیل و نام کاربری میتوانید عکسی را برای پروفایل خود قرار داده و در مرحله های بعدی یک بیوگرافی در حد ۱۵۰ کلمه در رابطه با خودتان بنویسید.
 
آموزش اینستاگرام
 
 

به اشتراک گذاری عکس و ویدئو در اینستاگرام

پس از نام نویسی در این شبکه ، مهم ترین کاری که میتوانید با آن انجام دهید اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های مورد علاقه تان میباشد. برای انجام اینکار باید در نوار های پایین دکمه ی وسط را لمس کرده و با اینکار میتوانید شروع به عکاسی یا فیلم برداری از سوژه مورد نظرتان کنید. همچنین به شما این امکان داده شده که تصاویری که در گالری خود دارید را به اشتراک بگذارید. قابلیت فیلم برداری در اینستاگرام به تازگی اضافه شده و به این وسیله میتوانید ویدئو ۱۵ ثانیه ای را ضبط کنید.
در اینجا ، لازم به ذکر است که پیش از به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها میتوانید با استفاده از افکت های موجود در این برنامه آن را تدوین کنید و این مورد از جذابیت های اینستاگرام است.
 

2

یافتن دوستان در اینستاگرام

قبل از هر چیز شما نیاز دارید که دوستان و اعضای خانواده ی خود را در اینستاگرام بیابید. برای این کار میتوانید از دکمه هایی که در نوار پایینی نرم افزار وجود دارند استفاده نمایید. اگر دکمه ی ذره بین را لمس کنید ( دومین از سمت راست ) با تصاویری مواجه میشوید که از سراسر دنیا به اشتراک گذاشته شده اند . در این بخش ما میتوانید در بالای صفحه ورود ب زبانه ی search ، نام کاربری مرتبط با دوستانتان را بیابید و برای دنبال کردن آنها را Follow کنید. با این کار ، تمامی افرادی که در لیست Follow های شما قرار گیرند هر گاه پست جدید ارسال کنند در صفحه ی اصلی برنامه Home به نمایش در خواهند آمد. و همچنین میتوانید با وارد شدن برروی دیگر گزینه های موجود همانند Tages پیج های مرتبط با سلیقه خود را بیابید.
 

آموزش اینستاگرام

نوتیفیکیشن ها در اینستاگرام

اینستاگرام نیز همانند اکثر برنامه ها نوتیفیکشن هایی را ارسال میکند. که البته تمام این نوتیفیکیشن یا اعلان ها قابل تنظیم هستند. شما میتوانید با رففتن به تنظیمات این برنامه و مراجعه به بخش Push Notification Settings این اعلان ها را فعال کنید. برای مثال هنگامی که فردی نظر مینویسد و یا تصویر شما را لایک میکند به شما خبر میدهد.
 

کاربرد تمامی زبانه ها در اینستاگرام

  1. هنگامی که وارد اینستاگرام میشوید. در قسمت پایینی نواری را مشاهده میکنید که متشکل از در دکمه ی اول از سمت راست میتوانید تمام آنچه که دوستان و پیج هایی که Follow کردید را مشاهده کنید.
  2. در کمه دوم که به شکل یک ذره بین در آمده است. میتوان تمام آنچه را که به دنبالش هستید را بیابید و به این وسیله دوستان ، پیج ها و تگ های مربوط خود را دنبال کنید.
  3. دکمه ی سوم و یا همان وسط ، اصلی ترین کاربرد اینستاگرام را در اختیار شما قرار میدهد. چرا که به این وسیله میتوانید ویدئو و تصاویر مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  4. گزینه ی دوم از سمت چپ ACVTIVITY  نام دارد و همان طور که از نامش پیداست فعالیت های شما در سطح اینستاگرام را نشان میدهد. این گزینه مشکل از دو بخش YOU و FOLLOWING میشود. بخش اول کار های که دیگران در رابطه با شما انجام داده اند را به نمایش میگذارید و بخش دوم نشان دهنده فعالیت های شما است.
  5. گزینه ی آخر هم پروفایل شماست و تمام تنظیمات مرتبط با این نرم افزار در گزینه ی آخر قرار گرفته است.

 
آموزش اینستاگرام
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا