اخبار

آپدیت اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا عمر باتری را بهبود می‌بخشد

در حالی که کمپانی گوگل در حال آماده سازی اندروید N جهت انتشار در اواخر فصل است، برخی تلفن‌های هوشمند هنوز آپدیت مارشمالو را دریافت نکرده‌اند. سه تلفن هوشمند اکسپریا زد ۲، اکسپریا زد ۳ و اکسپریا زد ۳ کامپکت در حال آپدیت شدن به نسخه آزمایشی از اندروید مارشمالو با ورژن ۲۳٫۵٫A.1.238 هستند و نسخه نهایی آن نیز به‌زودی برای کاربران ارسال خواهد شد.
طبق گزارش‌های منتشر شده، این نسخه از آپدیت اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا شامل قابلیتی با نام Charging optimization یا همان Soft Charging (شاٰرژ نرم) می‌شود. با فعال بودن این قابلیت، دستگاه کاربر در حین شارژ شدن هیچ گاه به ۱۰۰ درصد شارژ (یا همان فول شارژ) نخواهد رسید.
پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که کاربر باید پس از اتصال تلفن هوشمند به شارژ، از رسیدن میزان شارژ‌ آن به ۱۰۰ درصد خودکاری کند و آن را زودتر از برق بکشد؛ چنین کاری در نهایت عمر عملکرد باتری را به چندین سال بیشتر افزایش خواهد داد. نکته منفی چنین راهکاری عدم بهره‌وری کامل از عمر باتری تلفن هوشمند به‌صورت روزانه است. همچنین کاربرانی که چنین شیوه‌ای را اتخاذ می‌کنند، به نسبت سایر افراد دفعات بیشتری تلفن هوشمند خود را به اتصال شارژر وصل خواهند کرد.
پس از نصب آپدیت آزمایشی اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا ، اولین باری که تلفن هوشمند را شارژ می‌کنید، پیامی مبنی بر فعال شدن قابلیت Charging Optimization نمایش داده می‌شود. کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر settings > About phone > Status > Charging optimization ، این قابلیت را غیرفعال کنند.
علاوه بر قابلیت شارژ نرم در آپدیت اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا ، لانچر جدید این شرکت نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است که حالا شامل قابلیت نمایش به‌صورت تمام صفحه را به همراه دارد و به نسبت گذشته بهبود یافته است. همچنین برخی باگ‌های نسخه قبل که مورد توجه کاربران بود در این نسخه دیده نمی‌شوند. کاربران اکسپریا زد ۲، زد ۳ و زد ۳ کامپکت اگر در برنامه آزمایشی سونی شرکت کرده باشند، به‌زودی آپدیت آزمایشی را دریافت خواهند کرد.
تصاویر مربوط به این آپدیت و قابلیت‌های جدید آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:
 

اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا

اندروید مارشمالو در سونی اکسپریا

منبعphonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا