اخبار

آیا اپل برای تولید محتوای اختصاصی، کمپانی تایم وارنر را می‌خرد؟

اپل سال‌هاست که به‌واسطه‌ی تولید ست تاپ باکس اپل تی وی (Apple TV)، در بازار نوین تلویزیونی جهان قرار دارد؛ اما گویا این موضوع آن‌ها را راضی نکرده است و اپل قصد دارد که برای افزایش نفوذ خود، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این حوزه، یعنی کمپانی آمریکایی تایم وارنر (Time Warner) را خریداری کند.
تولید محتوای اختصاصی تلویزیونی و زیر نظر اپل، یکی از مهم‌ترین اهدافی است که مدیران این کمپانی برای گسترش محبوبیت اپل تی وی در نظر گرفته‌اند و بهترین راه برای دست یافتن به این هدف، خریداری یکی از کمپانی‌های با‌سابقه‌ی این حوزه است. کمپانی تایم وارنر با نام کامل Time Warner Cable، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات‌دهنده‌ی تلویزیون کابلی، خدمات مخابراتی، تلفن اینترنتی و اینترنت پر سرعت خانگی در سراسر کشور آمریکا است.
ادی کیو (Eddy Cue) مدیر اجرایی اپل به‌تازگی با اولاف اولافسون (Olaf Olafsson) مدیر استراتژی شرکت تایم وارنر دیدار کرده است و خیلی‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که این دیدار به‌منظور صحبت بر روی ماجرای خرید این کمپانی توسط اپل انجام شده است؛ اما ساعاتی پس از این دیدار، گزارشی مطرح شده است که با در نظر گرفتن آن، ماجرای خرید کمپانی تایم وارنر توسط اپل کمی غیرممکن به نظر می‌رسد.
اپل برای تولید محتوای اختصاصی، کمپانی تایم وارنر را می‌خرد؟
درواقع حداقل میزانی که برای ارزش‌گذاری یک کمپانی در چنین خریدهایی در نظر گرفته می‌شود، رقمی معادل کل درآمدهای آن کمپانی در پنج سال آینده است. این رقم برای یک کمپانی در ابعاد تایم وارنر، مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار می‌شود و از آنجا که بزرگ‌ترین خرید اپل تا به حال، خرید کمپانی بیتس با تنها ۳ میلیارد دلار بوده است، پرداخت چنین مبلغی برای خرید تایم وارنر بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد.
همچنین مدیران تایم وارنر در سال‌های گذشته موفق شده‌‌اند که سود خالص مناسبی را روانه‌ی حساب‌های این شرکت نمایند و سود سالانه‌ی ۴.۶ میلیارد دلاری و ۴.۳ میلیارد دلاری در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ باعث شده است که آن‌ها فروش سهام کمپانی به اپل را چندان به‌صرفه نبینند و ترجیح دهند که خودشان زمام امور را در دست داشته باشند.
بحث تولید محتوای اختصاصی در این روزها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و از آنجا که کاربران با انتخاب‌های بسیار متنوع‌تری نسبت به چند سال گذشته رو به رو هستند، برای اینکه یک پلتفرم نظیر اپل تی وی بتواند با دیگر پتلفرم‌ها نظیر تلویزیون‌های کابلی و سرویس‌های اینترنتی رقابت داشته باشد، باید بتواند که محتوای اختصاصی بیشتری را به کاربران پیشنهاد دهد.
اپل برای تولید محتوای اختصاصی، کمپانی تایم وارنر را می‌خرد؟

 

به همین منظور گفته می‌شود که اپل به‌طور سالانه قصد دارد که حدود چند صد میلیون دلار را در این زمینه سرمایه‌گذاری کند؛ هرچند که با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری تلویزیون اینترنتی نت فلیکس، سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری کمپانی آمازون، سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیارد دلاری شبکه‌ی HBO و سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری شبکه شو تایم در زمینه‌ی تولید محتوای اختصاصی، اپل باید تلاش بیشتری کند و تنها «چند صد میلیون دلار» نمی‌تواند کافی باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا