اخبار

آیا سیستم عامل گلکسی نوت ۷ سامسونگ اندروید نوقا خواهد بود؟

این روزها همه از فبلت جدید کمپانی سامسونگ و امکانات احتمالی آن حرف می‌زنند. طبق جدیدترین شایعات منتشر شده در این زمینه، گلکسی نوت ۷ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) با مشخصات درخشان و وسوسه‌ انگیزی روانه بازار می‌شود. از جمله ویژگی‌های احتمالی این محصول می‌توان به صفحه نمایش ۶ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ اشاره کرد. بسته به محل زندگی شما، این محصول با تراشه اسنپدراگون ۸۲۳ یا اگزینوس ۸۸۹۳ (SoC) همراه خواهد بود. در این فبلت ۶ گیگابایت حافظه رم تعبیه شده است که در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. اما در جدیدترین تست سرویس بنچمارک Geekbench، سیستم عامل گلکسی نوت ۷ لو رفته است.
طبق اطلاعات لو رفته توسط منابع مختلف، در گلکسی نوت ۷ سامسونگ از همان ترکیب دوربین‌های جدیدترین پرچمداران سری اس بهره گرفته شده است. بدین ترتیب باید انتظار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/1.7 و قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) را در این فبلت داشته باشیم. همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی جهت ثبت سلفی و برقراری تماس‌های تصویری در جلوی دستگاه تعبیه شده است. تمامی این مجموعه توسط باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری تغذیه می‌شوند. از جمله سایر قابلیت‌های احتمالی این محصول نیز می‌توان به اسکنر چشمی آیریس، حسگر اثرانگشت و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار تحت گواهی آی پی ۶۸ اشاره کرد.
اما اگر اطلاعات منتشر شده از تست جدید بنچمارک Geekbench (که روز گذشته منتشر شده بود) درست باشد، سیستم عامل گلکسی نوت ۷ اندروید ۷٫۰ یا همان نوقا خواهد بود. البته در این زمینه باید به چند نکته اشاره کنیم. اگر به خاطر داشته باشید، SM-N930F در دو تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیازات پایینی کسب کرده بود. بنا به دلایلی در آن تست از تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ در محصول بهره گرفته شده بود و دلیل ثبت آن رکورد پایین نیز همین مسئله بود. دستگاه مورد بررسی در آن تست تنها سه گیگابایت حافظه رم داشت.
با این حال در اواسط ماه ژوئن همان نسخه دوباره در تست بنچمارک Geekbench مورد بررسی قرار گرفت، اما این بار از تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و اندروید ۶٫۰٫۱ استفاده شده بود. این مدل دو امتیاز ۲۳۹۴ و ۷۳۴۷ را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به نام خود ثبت کرد.
 
سیستم عامل گلکسی نوت 7
 
به نظر می‌رسد سامسونگ در این مقاطع سعی داشت بخش‌های مختلف محصول جدیدش را در ترکیب‌های متنوع امتحان کند. اما حالا با توجه به این موضوع که در جدیدترین تست بنچمارک، سیستم عامل گلکسی نوت ۷ اندروید نوقا ثبت شده، می‌توانیم در این زمینه امیدوار باشیم.
گلکسی نوت ۷ سامسونگ در دوم آگوست سال جاری رسما معرفی خواهد شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا