اخبار

آیا مک بوک اپل در آینده صفحه کلید نخواهد داشت ؟!!!

پتنت جدید اپل خبر از صفحه‌کلید بدون دکمه بر روی مک بوک‌ها می‌دهد که به‌طور واضح هیچ دکمه فیزیکی و حتی ترک پدی بر روی مک بوک اپل وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن تمامی قسمت‌های آن شامل ترک پد، کلیدهای عددی و حروفی و غیره قابل‌جابه‌جایی و تنظیم هستند.
ترک پدهای حساس به لمس مک بوک اپل به‌اندازه کافی بزرگ است اما می‌توانید یک مک بوک را تصور کنید که به یک ترک پد خیلی بزرگ مجهز شده باشد؟
پتنت‌های اپل همیشه جنجالی بوده‌اند. همواره این کمپانی آمریکایی که از سردمداران دنیای تکنولوژی بوده است. شاید روزی که اپل پتنت صفحه‌نمایش لمس سه بعدی آیفون را به ثبت رساند کمتر کسی از میزان محبوبیت آن مطلع بود. حال پتنت جنجالی دیگری از پتل به ثبت رسیده است که می‌تواند دنیای کامپیوترها را وارد فاز جدیدی از تجربیات کند.
تمامی صحبت ما در ارتباط با پتنتی است که اپل سپتامبر سال گذشته میلادی آن را به ثبت رساند. در این طرح صفحه‌کلید بدون دکمه اپل یک ترک پد مجهز به ورودی فورس تاچ را پیشنهاد داده است. ترک پدی قابل تنظیم و بسیار صاف که به لمس شما واکنش نشان خواهد داد.
اپل نوع ساختار ورودی پتنت صفحه‌کلید بدون دکمه خود را ” zero-travel ” نامیده است. این بدین معنی خواهد بود که شما جهت استفاده، با هیچ دکمه فیزیکی سروکار نخواهید داشت. هرچند که پس از لمس این سطح، بازگشت بازخورد لمستان را دریافت خواهید کرد تا متوجه تایپ خود شوید. شاید بزرگ‌ترین مزیت استفاده از چنین سطحی را می‌توان شخصی‌سازی آن دانست. کاربران قادر خواهند بود تا به‌راحتی محل صفحه‌کلید، ترک پد یا چندین ترک پد، کلیدهای عددی و غیره را جابه‌جا کنند.

پتنت صفحه کلید بدون دکمه مک بوک اپل

پتنت صفحه کلید بدون دکمه‌ اپل
شاید چنین طرحی بسیار خوب باشد اما چگونه مکان قرارگیری کلیدها را خواهیم فهمید؟ اپل برای این قضیه نیز راه‌حلی دارد: اپل برای تشخیص تمامی جزئیات این سطح شامل دکمه، صفحه‌کلید و ترک پد از حفره‌هایی بسیار ریز استفاده می‌کند که به‌راحتی توسط نور ساطع‌شده از این سطح قابل رؤیت هستند.
از دیگر مزایای صفحه‌کلید بدون دکمه اپل می‌توان به کاهش خطای کاربران در هنگام تایپ اشاره کرد. علاوه بر آن دیگر از خرابی کلیدها و کثیف شدن آن‌ها نیز خبری نخواهد بود.
البته ممکن است که ظهور چنین دستگاهی خواستار یک انتظار طولانی توسط ما باشد. تمامی پتنت‌هایی که کمپانی‌ها به ثبت می‌رسانند لزوماً تبدیل به محصولاتی واقعی نمی‌شوند و یا حتی ممکن است چندین سال عرضه آن و رسیدن به‌دست مصرف‌کنندگان به طول انجامد.
تصور کنید که چنین تکنولوژی بر روی مک بوک‌ها پیاده شود. آیا شما چنین مک بوکی را خواهید خرید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا