اخبار

آیفون ۴S با نصب iOS 9 از مشکلات افت سرعت رنج می‌برند

چند وقتی از عرضه‌ی iOS 9 می‌گذرد و اپل نیز آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود را برای تمامی دستگاه‌های خود عرضه کرده است. حال و با گذشت زمانی نسبتا زیاد از زمان عرضه‌ی این سیستم‌عامل، دارندگان گوشی iPhone 4s از مشکلات افت سرعتی که با بروز کردن دستگاه خود به این سیستم‌عامل دارند، به اپل شکایت کرده‌اند. در این شکوائیه‌ که توسط Chaim Lerman و بیش از ۱۰۰ تن دیگر به امضا رسیده، به صراحت در مورد افت سرعت بسیار شدید دستگاه در هر دو بخش نرم‌افزارهای اصلی و نرم‌افزارهای جانبی صحبت شده که نشان می‌دهد کاربران واقعا از این موضوع تاراضی هستند.
آقای Lerman اعلام کرده که اپل باید در مورد اینکه با دریافت این آپدیت، احتمال کاهش سرعت دستگاه وجود خواهد داشت، به صراحت اعلام می‌کرد در حالیکه مهندسین این شرکت در وب‌سایت اپل اعلام کرده‌ بودند که کاربران با دریافت iOS 9 می‌توانند از سرعت و امنیت بالاتری نسبت به قبل بهره‌مند گردند. حالا که امکان بازگشت و نصب نسخه‌های قدیمی نیز وجود ندارد، کاربران یا باید با یک گوشی بسیار کند ساعات خود را گذارنده و یا مجبور به خرید یک آیفون جدید هستند.
البته شاید بتوان ادعای آقای Lerman را از برخی جهات نیز رد کرد چرا که به عنوان مثال وی دانش کافی در زمینه‌ی کامپیوتر و نرم‌افزار ندارد. این مورد را نیز به این دلیل می‌گوییم که در حالت کلی، سخت‌افزارهای قدیمی مشکلات زیادی را با نرم‌افزارهای جدیدتر دارند و این موضوع بر همگان روشن است. در مورد iOS 9 (و یا اندروید ۶٫۰ و ویندوز ۱۰)، نرم‌افزار و یا سیستم‌عامل‌های جدیدی که توسعه داده می‌شوند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با حداقل سخت‌افزارها نیز سازگاری داشته باشند. افزایش این سازگاری نیز چیزیست که شاید این روزها کنترل کردن آن، آسان‌تر باشد و این موضوع در گذشته پیچیدگی‌های بیشتری داشته که حالا این موارد وجود ندارند.
همین موضوع را می‌توانیم در مورد کامپیوترها و سیستم‌عامل ویندوز بیان کنیم؛ اینکه کامپیوتر قدیمی شما ۱۰ سال پیش، می‌توانسته سیستم‌عاملی که بر روی آن نصب شده را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌عامل که حالا بر روی آن نصب شده، اجرا نماید. پردازنده، حافظه‌ی رم و کارت گرافیک ضعیف نشده و همان قدرت قبل را دارند و آنها حالا باید بتوانند نرم‌افزارهای جدیدتر را با پیچیدگی‌های فراوان‌تری نسبت به قبل، پردازش نمایند.
با اینکه تمام گفته‌های ما درست است، اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که الآن در دوره‌ای نیستیم که اپل بتواند به چنین مواردی متکی باشد چرا که اگر آقای Lerman در مورد این موضوعات اطلاع نداشته، مهندسین اپل به خوبی بر این موضوع واقف بوده‌اند و حتی می‌توان انگشت اتهام را برای مجبور کردن کاربران برای خرید آیفون جدیدتر، به سوی اپل نشانه گرفت!
چنین اتفاقی نیز اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد و احتمالا آخرین‌ بار آن نیز نخواهد بود. به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا دادگاهی در این مورد برای اپل تشکیل خواهد شد یا نه. اما باز هم می‌گوییم، چنین چیزی را نمی‌توان در چنین موقعیتی بیان کرد و اپل – و همینطور دیگر شرکت‌هایی که مشکلاتی مشابه را برای کاربران خود به وجود می‌آورند – باید تمام تلاش خود را داشته باشند تا کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

منبع: TechSpot
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا