اخبار

آیفون ۷ بزودی به کمک طرح ریجستری به شکل قانونی وارد کشور می‌شود

طرح رجیستری تلفن‌‌های همراه هوشمند در کشور چند وقتی است که سر و صدای زیادی به راه انداخته است. اینکه چه برسر گوشی‌های غیرقانونی می‌آید هنوز مشخص نشده و این در حالی است که بسیاری از مسئولان به این موضوع اشاره کرده‌اند که مردم می‌توانند از گوشی‌هایی که تا قبل از اجرایی شدن طرح رجیستری خریده‌اند استفاده کنند. حالا این موضوع بیش از پیش متوجه گوشی جدید شرکت اپل یعنی آیفون ۷ می‌شود. محصولات شرکت اپل از آنجایی که نمایندگی فروش رسمی ندارند، به شکل غیر قانونی راهی بازار می‌شوند و این اتفاق برای آیفون ۷ هم تکرار شد. با وجود حرف و حدیث‌های فراوان پیرامون طرح رجیستری آیفون ۷ وارد کشور شد و با قیمت‌های عجیب و قریب هم به فروش رفت.
همین اتفاق باعث شده که رییس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری «کسب و کار» گفت: «رونمایی از جدیدترین مدل گوشی‌های آیفون انجام شده و تا به امروز حتی یک گوشی آیفون ۷ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده است اما می‌توانیم این نوید را بدهیم که با تلاش شبانه‌روزی اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و واردکنندگان رسمی، تا دو هفته آینده شاهد ورود رسمی آیفون ۷ به بازار کشور باشیم.»
غلامحسین کریمی خراسانی در ادامه گفت: «گوشی‌های اپل به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، قیمت گوشی‌های اپل ۳۰ تا ۴۰ درصد گران شد که می‌توانیم از آن به عنوان حباب قیمت نام ببریم. تلفن همراه کالایی است که به راحتی می‌توان قاچاقش را مانیتور کرد چون یک شناسنامه بین‌المللی ۱۵ رقمی دارد که با ثبت آن در سامانه می‌توان قاچاق بودن کالا را تشخیص داد.»
او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت: «متاسفانه باید اضافه کنم از دو هفته آینده و با ورود رسمی محصولات، گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشد، مشمول طرح رجیستری شده و خاموش خواهند شد. به گفته این مقام مسئول عده‌ای در کشور همچنان به قاچاق موبایل دامن می‌زنند و عدم هماهنگی و ناهنجاری در واردات این کالا طی سالیان متمادی اتفاق  افتاده است.»
منبع: kasbokarnews

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا