اخبار

آیپد ایر ۳ بدون فناوری ۳D Touch معرفی خواهد شد

بر اساس گزارش Ming-Chi Kuo ( یکی از تحلیلگران مطرح موسسه KGI ) ، اپل تبلت آیپد ایر ۳ ( iPad Air 3 ) خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد کرد. این تبلت به احتمال زیاد دارای سایز صفحه‌ی مشابه آیپد ایر ۲، با روزولوشن و سرعت و قدرت سخت افزاری بالاتر خواهد بود و البته نکته‌ی مهم اینجاست که از فناوری ۳D Touch پتشیبانی نخواهد کرد.
بر اساس گفته‌های اخیر این تحلیل‌گر موسسه KGI Securities، اپل از آی‌پد ایر ۳ در نیمه اول سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد. این بدین معناست که احتمالاً این آی‌پد به همراه اپل واچ ۲ و آیفون ۴ اینچی ۶C که تاکنون بارها و بارها در شایعات مختلف مطرح شده است، طی رویدادی در ماه مارس رونمایی خواهد شد.
Kuo معتقد است که جانشین آی‌پد ایر ۲ از فناوری جدیدالورود لمس سه‌بعدی که در آخرین آیفون‌های اپل یعنی آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس به کار رفته بود و از ویژگی‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌رود، برخوردار نخواهد بود.دلیل این امر هم محدودیت های فنی بدلیل نوع و سایز ابعاد نمایشگر رتینای ۹.۷ اینچی آیپد ایر است. در این گزارش همچنین اشاره‌ای هم به آیفون ۷ شده است و بیان کرده است که آیفون ۷ با ساختار و قابلیت هایی نزدیک به آیفون ۶اس در ماه سپتامبر (حوالی شهریور) سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد.
این تحلیل‌گر در رابطه با مشکلات تأمین اجزای لمس سه‌بعدی خاطرنشان کرده است که در حال حاضر تفکر غالب در صنعت موبایل این است که زنجیره تأمین این فناوری برای جبران کاستی‌ها و تأمین به‌موقع آن، تولید خود را افزایش داده است، اما در واقع حقیقت این است که به علت تقاضای کم و اقبال ضعیف محصول نهایی این فناوری از سوی برندها، موجودی آن در انبارها افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که تقاضا برای این فناوری در سه ماه اول سال آینده میلادی به‌صورت فصلی به خاطر رقابت میان برندها در عرضه گجت‌های جدید خود، کاهش یابد که عمده علت این مسئله به خاطر کاهش قیمت گجت‌ها برای فروش بیشتر از سوی تولیدکنندگان باشد.
نکته‌ی مهم درباره‌ی این گزارش این است که آیا کاربران آیپد ایر ۲، که دیوایسشان از پردازنده‌ی A8X و دو گیگابایت رم قدرت میگیرد و هنوز هم قادر است تمام نیازهای آنها را در سطح بالایی برطرف کند، حاضر میشوند برای نسل بعدی این دستگاه که دارای ۳D Touch هم نیست، هزینه کنند یا خیر؟
منبع: gsmarena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا