اخبار

اتهام جالب علیه AMD؛ شما در خصوص تعداد هسته‌های چیپست‌های خود دروغ می‌گوئید!

 

photo_2015-11-08_19-50-04

 
تولیدکنندگان ریزپردازنده در جهان اغلب راجع قابلیت‌های تولیدات خود (اینتل در رابطه با کلاک فرکانس) اغراق می‌کنند، در همین حال به تازگی پرورنده‌ای مبنی بر دروغ آشکار AMD در رابطه با تعداد هسته‌های به کار رفته در سری Bulldozer این شرکت به جریان افتاده است.
AMD
در این پرونده به دروغ گویی آشکار پیرامون تعداد هسته‌های چیپست‌های خود متهم شده است. بر این اساس این شرکت مدعی است که سری تراشه‌های Bulldozer دارای هشت هسته فعال هستند، با این حال شاکیان پرنده بر این عقیده‌اند که AMD در پردازنده مذکور تنها از یک ماژول چهارتایی هسته استفاده کرده و این نمونه بارز دروغ گویی است.
طبق اظهارات سخنگوی AMD، این شرکت در ساخت سری تراشه‌های Bulldozer از فناوری انحصاری استفاده کرده به طوری که هر هشت هسته در آن واحد امکان پردازش نداشته و بایستی برای رفع این مشکل تمامی هسته‌ها بر روی یک ماژول قرار گیرند تا به نوعی تقسیم کار متعادل صورت گیرد.
همین موضوع باعث گردیده تا بنچمارک های به ثبت رسیده از Bulldozer که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه گردید، فعالیت لحظه‌ای هر هشت هسته را نشان ندهند از این رو به کار گیری آن‌ها در سرورها و سیستم‌های گیم می‌تواند شما را ناامید کند. در حقیقت این شرکت برای نمایش تعداد هسته‌ها به شرایط شبیه سازی شده بسنده کرده و به صورت فیزیکی پردازنده هشت هسته‌ای وجود خارجی ندارد.
AMD
در نظر دارد تولید پردازنده‌های مبتنی بر ماژولار را کنار گذاشته و به سوی تولید تراشه‌هایی موسوم به “Zen” که در آن‌ها هر هسته به صورت مستقل و پویا عمل خواهد کرد روی آورد. Zen بسیار شبیه به فناوری Hyperthreading شرکت اینتل است که به پردازنده این امکان را می‌دهد در هرلحظه، دو بسته اطلاعاتی را پردازش کند.
AMD
نگران است تا حقایق روشن شده پیرامون عملکرد واقعی تراشه‌های Bulldozer خریداران قدیمی بسیاری را به سوی دادگاه کالیفرنیا روانه کند؛ زیرا در این صورت شرکت مذکور تنها می‌تواند با پرداخت غرامت سنگین موضوع را فیصله دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا