اخبار

احتمال افزایش قیمت گوشی در اینده ای نزدیک با اجرای طرح ریجسترینگ

 

photo_2015-10-29_13-26-02

 
این روزها بحث های فراوانی پیرامون اجرای طرح رجیستری به منظور مبارزه با قاچاق تلفن های همراه شنیده میشود و در این خصوص بسیاری کنجکاو هستند تا پیش از اجرای نهایی آن عواقب از عواقب اجرای این طرح باخبر شوند. رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت،گوشی موبایل و تجهیزات جانبی درباره اجرای مجدد طرح رجیسترینگ تاکید کرد: در شرایط فعلی اجرای این طرح قطعا منجر به کاهش هزینه‌های مشترک نشده و شاید حتی هزینه‌های مردم را هم افزایش بدهد.
افشار فروتن در توضیح بیشتر درباره این موضوع اظهار کرد: پیش از این هم زمانی شاهد اجرای طرح رجیسترینگ موبایل بوده‌ایم و اجرای این طرح موضوع جدیدی نیست، اما نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد، بحث جزییات و چگونگی اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هنوز ما به عنوان اعضای صنف هیچ اطلاعی نداریم که جزییات اجرای این طرح از چه قرار است، اما به هرحال برای بهبود شرایط بازار موبایل در کشور بهترین راه کنترل منطقی تعرفه واردات است.
فروتن همچنین متذکر شد: اجرای رجیسترینگ هزینه‌های مختلفی را ایجاد می کند که ممکن است این هزینه‌ها برعهده بخش اجرایی بوده و یا به فعالان بازار و وارد‌کنندگان تحمیل شود، اما قطعا اگر بحث تعرفه واردات مورد توجه قرار گیرد شرایط به مراتب بهتر خواهد بود.
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت،گوشی موبایل و تجهیزات جانبی در ادامه با بیان این‌که مدت‌ زمانی که برای رجیستر‌کردن کالاها و گوشی‌های وارد شده طول می‌کشد نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: اکنون با توجه به حجم کم تولید داخل کشور در این حوزه، بهترین راهکار آن است که با هزینه‌ای کمتر و اقدامی موثر‌تر جلوی واردات قاچاق گوشی گرفته شود که شاید منطقی‌ترین راه در این حوزه کاهش تعرفه‌های گمرکی باشد. حتی می‌توان این تعرفه‌ها را نهایتا براساس میزان و حجم تولید داخل تعریف کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: زمانی که تعرفه واردات ما حدود چهار درصد بود کمتر در بازار شاهد کالای قاچاق بودیم، اکنون هم وضع برهمین اساس است و به نظر می‌رسد اجرای چنین طرحی می‌تواند هزینه‌های متعددی به همراه داشته باشد که در نهایت این هزینه‌ها می‌تواند قیمت نهایی کالا برای مصرف‌کننده را افزایش دهد به همین دلیل می‌توان گفت چنین طرح‌هایی نه تنها موجب کاهش قیمت نمی‌شود، بلکه موجبات افزایش قیمت را نیز فراهم می‌کند.
فروتن در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: اکنون شرایط ما در زمینه‌ی تولیدات موبایل در داخل کشور به گونه‌ای است که تولیدات داخل در نهایت حتی پنج درصد از نیاز بازار را هم تامین نمی‌کنند، برهمین اساس لازم است در همین زمینه در خصوص حجم تولید و برند‌سازی نیز تلاش‌های مختلفی صورت گرفته و زیرساخت‌های لازم در این بخش فراهم شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا