اخبار

احتمال وجود اسکنر انگشت در مک بوک بعدی اپل تقویت شد

چندی پیش در خبرها آمد که اپل قصد دارد تغییرات جدیدی را در مک بوک پرو ایجاد کند. از جمله این تغییرات می توان به جایگزین کردن دکمه های فیزیکی function با نوار لمسی OLED اشاره کرد. اگرچه این تغییرات با سبک کنونی طراحی اپل فاصله زیادی دارند، ولی به نظر می رسد کدهای سیستم عامل macOS Sierra نشانگر جدی بودن این تغییرات باشند.
در بخش های از کدهای این سیستم عامل چند بار به وجود چراغ های LED اشاره شده است. تعدادی از این کدها به کارکردهایی همچون caps lock، روشن و خاموش کردن دوربین و ابزارهای کنترل موسیقی اشاره دارند.
در قسمت دیگری از کدهای Sierra نشانه هایی از شناسایی ورودی های بیومتریک به چشم می خورد، که این نیز شایعه دیگری را تایید می کند: مک بوک پرو جدید دارای اسکنر اثر انگشت خواهد بود.
البته، در هر دو مورد، وجود این کد به معنای حتمی بودن عرضه این قابلیت ها نیست. اگر به یاد داشته باشید پیش از رونمایی از iOS 7 نیز نشانه هایی از تصمیم اپل برای بکارگیری اسکنر اثر انگشت وجود داشت، اما این قابلیت همزمان با رونمایی از آیفون ۵s عرضه شد.
به هر حال، زودترین زمانی که می توانیم به شنیدن خبری از مک بوک جدید اپل امیدوار باشیم مهر ماه امسال است. اپل امسال نیز به رسم هر ساله خود کنفرانسی را در اوایل مهرماه برگزار می کند و انتظار می رود در کنار معرفی آیفون جدید، مک بوک نسل جدید نیز رونمایی شود.
اما تا آن زمان هر شایعه و گمانه زنی تازه ای که مطرح شود را حتما با شما در میان خواهیم گذاشت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا