اخبار

اسباب کشی اپل به Spaceship در ابتدای ۲۰۱۷

در فاصله ای قریب به ۵ کیلومتری مقر فعلی کمپانی اپل، ساختمان جدیدی در حال ساخت است که با نام Spaceship یا سفینه فضایی شناخته می شود.
این سازه دایره ای شکل ۴ طبقه، محیطی در حدود ۱ مایل یا ۱٫۶ کیلومتر داشته و پیرامون آن را بیش از ۱۱۴ هزار متر مربع شیشه قوس دار فرا گرفته است. این شیشه ها بر روی ۴۳۰۰ قطعه ۴ در ۱۲ متری بتنی قرار دارند و قطعات مزبور به لطف وجود منافذی که در آنها تعبیه شده است علی رغم حفظ استحکام، امکان تنفس را برای مجموعه فراهم می کنند.
گفتنیست که ۷۵ درصد از انرژی مصرفی Spaceship یا Campus 2 اپل در محل این مجموعه عظیم تولید می شود. سازه ۵ میلیارد دلاری اپل بیش از ۷۱۲ هزار متر مربع فضا را به خود اختصاص داده و قطر آن حتی از پنتاگون نیز بیشتر است. پانل های خورشیدی تعبیه شده بر روی سقف این مجموعه ۱۶ مگا وات برق تولید خواهند نمود و ۴ مگا وات دیگر نیز از طریق سلول های سوختی با ترکیب هیدورژن و اکسیژن به دست می آید.
فضای سبز بسیار عظیمی در بیرون این عمارت در حال آماده سازی است و در بخش داخلی هم یک دریاچه، یک پارک و جنگلی کوچک ساخته شده است!
انتظار می رود که تا پایان سال ۲۰۱۶ عملیات ساخت این مجموعه به پایان رسیده و اسباب کشی ۱۳ هزار کارمند در کنار Tim Cook مدیر عامل اپل به محل جدید نیز در ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شود. سالنی به مساحت بیش از ۱۱ هزار متر مربع هم در این مجموعه آماده خواهد شد تا معرفی محصولات جدید کمپانی اپل در آن صورت بگیرد.
 
Apple campus 2 model
 

Apple campus 2

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا