اخبار

اطلاعات ۳۲ میلیون کاربر توییتر لو رفت؛ همین حالا رمزعبور اکانت توییتر خود را عوض کنید

توییتر رسما این خبر را تایید کرده که اطلاعات مربوط به ۳۲ میلیون اکانت توییتر به بیرون درز پیدا کرده است. این کمپانی با اعلام این خبر می‌گوید که تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت کاربرانی که اطلاعات آن‌ها فاش شده انجام می‌دهد. اگر عضو این شبکه اجتماعی هستید همین حالا از یک رمز عبور برای حساب کاربری خود استفاده کنید.
گزارش‌های متعددی طی چند ساعت گذشته منتشر شده است که خبر از نشت رمز عبور تعداد قابل توجهی اکانت یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب می‌دهد. ظاهرا این مورد مربوط به توییتر بوده است که بر اساس آن رمز عبور ۳۲ میلیون اکانت توییتر فاش شده است و این افراد در خطر هک شدن قرار گرفته‌اند. ظاهرا هکر‌ها این رمز‌های عبور همراه با نام کاربری مربوطه را در یک وب‌سایت زیرزمینی به فروش می‌رسانند. البته توییتر مدعی شده است که این نشت رمزهای عبور نتیجه‌ی هک شدن سیستم‌های سرور آن‌ها نبوده و بی‌احتیاطی کاربران منجر به آن شده است.
یکی از سخنگوهای کمپانی توییتر در‌این‌باره می‌گوید:

ما با اطمینان خاطر می‌گوییم که اطلاعات این ۳۲ میلیون اکانت توییتر از طریق نفوذ به سرورهای ما به دست نیامده است و هیچ گزارشی از رمزگشایی دستگاه‌هایمان منتشر نشده است. در اصل ما با تمام توان کمک خواهیم کرد تا کاربرانی که اطلاعات مربوط به اکانت توییتر خود را از دست داده‌اند، دچار مشکلی نشوند.

این اطلاعات افشا شده شامل حساب‌های کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل بیش از ۳۲ میلیون و ۸۸۸ هزار کاربر این شبکه اجتماعی است. به گفته منابع خبری این اطلاعات توسط دو مرورگر کروم، فایرفاکس و همچنین سیستم‌های توییتر به دست آمده‌اند و بیشتر این افراد نیز از کشور روسیه بوده‌اند.
کمپانی توییتر در حال حاضر به دنبال چک کردن تمامی حساب‌های کاربری به اشتراک گذاشته شده در این وب‌سایت سیاه است. علاوه بر این وب‌سایت اطلاعات میلیون‌ها اکانت توییتر در شبکه‌های مای اسپیس و لینکدین نیز پخش شده است. این کمپانی پیشنهاد می‌کند که همین حالا تمامی کاربران اقدام به تغییر رمز عبور اکانت خود کرده و در انتخاب رمز عبور جدید نهایت دقت را به عمل آورند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا