اخبار

افزایش سودآوری نوکیا با پایان پرونده حقوقی نقض پتنت این شرکت توسط سامسونگ

بر اساس جدیدترین گزارش رویترز، سامسونگ و نوکیا صبح امروز با امضای قراردادی بر پرونده حقوقی نقض پتنت فنلاندی‌ها توسط کره‌ای پایان دادند؛ قرارداد مذکور باعث افزایش سودآوری صد میلیون یورویی نوکیا از اجاره حق استفاده پتنت‌های این شرکت می‌شود.
طبق اعلام شرکت فنلاندی، درآمد فروش پتنت‌های بخش Nokia Technologies پس از حل‌وفصل مناقشات پیش آمده، در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار خواهد رسید که از مجموع درآمد دو سال گذشته این واحد نیز بیشتر است.لازم به یادآوری است که Nokia Technologies در سال ۲۰۱۴ نیز تنها از فروش حق استفاده پتنت‌های ثبت شده خود به درآمد ۵۷۸ میلیون یورویی دست یافته است.
طبق آمار منتشر شده از سوی نوکیا، نرخ سود عملیاتی واحد Nokia Technologies در سال به بیش از ۸۰۰ میلیون یورو می‌رسد.فنلاندی‌ها از سال ۲۰۱۳ وارد پرونده حقوقی نقض پتنت این شرکت توسط سامسونگ شدند که خروجی آن باعث گردید کره‌ای‌ها در یک دوره پنج‌ساله مجبور به پرداخت غرامت از ابتدای سال ۲۰۱۴ به نوکیا شوند.
رئیس واحد Nokia Technologies : استفاده از حکمیت مستقل که خارج از فضای دادگاه برگزار می‌شود بهترین راه برای به سرانجام رساندن مناقشاتی است که بر سر  نقض پتنت‌ها به وجود می‌آیند. ما از پرداخت هرگونه خسارت اضافی به شرکت که از یک توافق‌نامه مستقل صورت گیرد به شدت استقبال می‌کنیم.
نوکیا در نظر دارد طی دو سال آینده از برگزاری جلسات مستقل و مذاکرات مستقیم با شرکت‌هایی که حق استفاده از پتنت‌های این شرکت را پرداخت نکرده‌اند، همچون سامسونگ و ال‌جی الکترونیک درآمد خود را به بیش از ۱٫۳ میلیارد یورو برساند.اگرچه این شرکت روزی به عنوان حاکم بلامنازع بازار گوشی‌های همراه شناخته می‌شد، با این حال اکنون بیشتر در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند و در همین راستا نیز خواهان قطعی کردن قرارداد ۱۵٫۶ میلیارد یورویی خود برای خرید شرکت آلکاتل است.
منبع : venturebeat

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا