اخبار

اندروید زمانی که دستگاه های دیگر قصد استفاده از حساب گوگل شما را داشته باشند، به شما اطلاع می دهد

اگر شما دارای حساب کاربری گوگل هستید، اندک چیز هایی هستند که بسیار نگرران کننده تر از آن هستند که اعلامیه ای زمانی که یک دستگاه ناآشنا به حساب شما وصل می گردد، برایتان منتشر شود، اما زمانی که شما ایمیل خود را دیر به دیر چک می کنید، چگونه از این اعلامیه ها خبر دار خواهید شد؟
 
البته از امروز به بعد ممکن است اوضاع فرق کند و شما این اطلاعیه های حیاتی را به غیر از ایمیل، در گوشی خود نیز مشاهده کنید. گوگل اعلامیه های داخل سیستمی را معرفی کرده است که زمانی که یک دستگاه جدید قصد متصل شدن به حساب کاربری گوگل شما را داشته باشد، با اعلامیه های پاپ آپ به شما اطلاع می دهد و این شانس را برایتان به وجود می آورد تا قبل از این که یک هکر به حسابتان وارد شده و با اعتبار شما به خرید بپردازد، رمز عبورتان را عوض نموده و از ورود هکر جلوگیری نمایید.
 

Android apps premission

 
حتی اگر به این موضوع شک داشته باشید، می توانید تا تپ کردن بر روی اعلامیه، اطلاعات کاملی را درباره ی آنچه اتفاق افتاده است به دست آورید.
 
این قابلیت به مرور برای دستگاه های مختلف عرضه خواهد شد، و گوگل این نکته را گوش زد می کند که برای برخی از افراد دو هفته زمان می برد تا بتوانند تغییرات را مشاهده کنند. زمانی که این آپدیت فرا رسد، یاید جلوی استفاده ی بی اجازه ار اطلاعات و کارت های اعتباری را بگیرد و امنیت حساب کاربری را تضمین نماید.
 
گوگل مدتی است که به امنیت اطلاعاتی اندروید بیشتر اهمیت می دهد و این کار گوگل هم در راستای همین هدف بالا بردن سطح امنیت اندروید می باشد.
 

منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا