اخبار

اولین تصاویر منتشر شده از نسل جدید گلکسی J7 و J5

تابستان سال گذشته، سامسونگ از دو گوشی هوشمند Galaxy J5 و Galaxy J7 رونمایی کرد و اولین موبایل‌های این کمپانی بودند که از فلاش برای دوربین جلو نیز بهره می‌بردند. حالا این شرکت تصمیم گرفته تا نسل جدید این محصولات را نیز روانه بازار کند که با نام‌های (Galaxy J5 (2016 و (Galaxy J7 (2016 شناخته می‌شوند.
درحالی‌که سامسونگ هنوز مدل‌‌های جدید J7 و J5 را به صورت رسمی معرفی نکرده، اما از همین حالا می‌توانیم به لطف مرکز تاییدیه تجهیزات ارتباطی چین، تصاویر این دو محصول را مشاهده کنیم.
دو دستگاه مورد اشاره بسیار شبیه‌ به یکدیگر هستند اما مدل J7 به لطف وجود صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p بزرگتر از برادر خود است که از صفحه نمایشی ۵/۲ اینچی با کیفیت ۷۲۰p بهره گرفته. اگر بخواهیم این گوشی‌ها را با مدل‌های سال گذشته مقایسه کنیم می‌توان این دو را مدل‌های پیشرفته‌تر نسل اولیه آن‌ها دانست که البته احتمالا از جنس پلاستیک ساخته خواهند شد.
گلکسی J7 جدید با شناسه مدل SM-J7108 و SM-J7109 شناخته شده که تنها تفاوت این دو در پردازنده بکار رفته در گوشی مورد اشاره است. مدل SM-J7108 مجهز به پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بوده که فرکانس کاری هر هسته آن ۱/۶ گیگاهرتز اعلام شده و احتمالا اگزینوس ۷۸۷۰ است. این در حالیست که مدل SM-J7109 مجهز به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که فرکانس کاری ۴ هسته آن ۱/۵ گیگاهرتز و فرکانس ۴ هسته دیگر ۱/۲ گیگاهرتز بوده و سازنده آن هنوز مشخص نیست. J7 جدید همچنین از شبکه‌های پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند و مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو است که البته در کنار دوربین جلو یک فلاش LED نیز جای گرفته. حافظه رم پردازشی در نظر گرفته شده برای این محصول ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره سازی آن نیز ۱۶ گیگابایت است که می‌توان آن را با کارت حافظه جانبی ارتقا داد. شایعات پیشین بیان می‌داشت که این گوشی دارای یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری است اما حالا به‌نظر می‌رسد باتری این موبایل ۳۳۰۰میلی‌‌آمپری باشد.
اما گلکسی J5 جدید به دلیل داشتن صفحه نمایش کوچکتر با رزولوشن پایین‌تر، قطعا از نظر پیشرفته‌ بودن بعد از J7 قرار می‌گیرد. درحالیکه دوربین‌های این محصول نیز همانند برادر بزرگترش ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند، اما پردازنده بکار رفته در آن چهار هسته‌ای بوده و فرکانس کاری هر هسته آن نیز بر روی ۱/۲ گیگاهرتز تنظیم گشته است. حافظه رم پردازشی J5 جدید ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ذخیره سازی آن ۱۶ گیگابایت است که همانند مدل قبلی از طریق شکاف کارت حافظه جانبی، می‌توانید این مقدار را افزایش دهید.
این نکته جالب توجه است که هر دو گوشی جدید مورد بحث احتمالا مجهز به فوکوس لیزری دوربین پشتی نیز خواهند بود که تصاویر منتشر شده از آن‌ها به نوعی بیانگر این ادعاست. اگر این موضوع صحت داشته باشد، این دو دستگاه، اولین تلفن‌های هوشمند سامسونگ خواهند بود که تکنولوژی فوکوس خودکار لیزری را ارایه می‌کنند. اگر از گیک‌های دنیای فناوری باشید حتما می‌دانید که این تکنولوژی اولین بار در تلفن‌هوشمند LG G3 مورد استفاده قرار گرفته بود.
متاسفانه گلکسی J7 و گلکسی J5 جدید با اندروید ۵/۱ آبنبات چوبی عرضه می‌شوند. اما درهرحال انتظار می‌رود اندروید ۶ مارشمالو نیز در مدت کوتاهی پس از عرضه آن‌ها، منتشر شود. در زیر می‌توانید تصاویر منتشر شده از این دو گوشی هوشمند را مشاهده کنید.
1 2 3 4

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا