اخبار

اپلیکیشن جدید تصاویر در macOS Sierra می تواند حالت چهره را تشخیص دهد

امروزه دیگر کسی نگران عکس گرفتن نیست و به راحتی می توان یک عکس انداخت و آن را فراموش کرد. چرا که دیگر با معضل سوختن نگاتیو مواجه نیستیم و نگران هدر رفتن فیلم هم نمی شویم. همچنین به لطف دسترسی به سرویس های ابری حتی محدودیت ذخیره سازی تصاویر نیز وجود ندارد. این سرویس ها به صورت رایگان و در برخی مواقع با پرداخت هزینه می توانند تصاویر شما را به راحتی ذخیره سازی کنند.
به دلیل دسترسی به چنین فضای گسترده ای برای ذخیره سازی تصاویر، هنگامی که بحث مرتب سازی به میان می آید کاربران با یک بحران جدی مواجه می شوند، چون نمی توانند تشخیص دهند که یک عکس خاص در کدام موقعیت گرفته شده و یا ممکن است پیدا کردن یک عکس خاص از بین هزاران عکسی که گرفته اید بسیار زمان بر باشد.اما اکنون به نظر می رسد که اپل راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا کرده است. اپل تغییرات بزرگی را در اپلیکیشن Photos سیستم عامل macOS Sierra ایجاد کرده است و می تواند حدود ۴۴۳۲ شیء و نزدیک به ۷ حالت چهره متفاوت را تشخیص دهد.
کشف این قابلیت های جدید به لطف یکی از کاربران اپل به نام Kay Yin انجام شده و طبق گزارش او در Medium، اپلیکیشن تصاویر می تواند حالت های حریص، عصبانی، خنثی، فریاد، لبخند، شگفت زده و مشکوک را در چهره ها تشخیص دهد.
به گفته Kay Yin:

اپلیکیشن تصاویر می تواند ۷ حالت مختلف چهره را تشخیص دهد و فرق بین آنها را بفهمد. این حالت های چهره بعد از ایجاد یک فیس پرینت قابل تشخیص است و این تفاوت ها برای استفاده در بخش جستجو به کار می رود. این قابلیت همچنین برای امتیاز دهی و فهرست بندی تب Memoriesو سایر ابراز مرتبط با آن به کار می رود.

همچنین همانطور که پیش تر اشاره شد، این اپلیکیشن قادر است حدود ۴۴۳۲ صحنه و شیء مختلف را تشخیص دهد و این یعنی کاربران می توانند تصاویر خود را توسط جستجوی یک صحنه یا شیء خاص دسته بندی کنند. بنابراین این روش می تواند روند جستجو و دسته بندی تصاویر را بسیار کارآمد تر کند. macOS Sierra هم اکنون در مرحله بتا قرار دارد و انتظار می رود تا اواخر سال جاری میلادی به کاربران عرضه شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا