اخبار

اپلیکیشن مترجم گوگل هم اینک در تمامی برنامه‌های اندروید قابل اجرا است

گوگل به‌روزرسانی جدیدی را از اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) عرضه کرده است. به‌واسطه این به‌روزرسانی ویژگی افزوده شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن‌هایی مانند مرورگر، جملات و کلمات مدنظر خود را به زبان‌های مختلف دیگری ترجمه کنند.
اهالی مانتین ویو روز گذشته به‌روزرسانی را برای «اپلیکیشن مترجم گوگل» منتشر کردند که بر اساس آن قابلیت تازه‌ای به نام “Tap to Translate” اضافه شده که کاربران را قادر می‌سازد تا با دستگاه مجهز به اندروید خود در تمامی برنامه‌ها اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) را به اجرا درآورند. این قضیه برای بی‌نیاز کردن کاربران نسبت به اجرای اپلیکیشن مترجم گوگل جدا از برنامه‌های دیگر جهت ترجمه جملات به زبان‌های مختلف است.
تا قبل از این به‌روزرسانی گوگل از ویژگی Tap to Tranlsate در نسخه ۶٫۰ مارشمالو اندروید رونمایی کرده بود. اینک کاربران تمامی گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید نسخه ۴٫۲ به بالا می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن مترجم گوگل از این ویژگی بهره‌مند شوند. همان‌طور که گفته شد این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا بدون جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ مدنظر و اپلیکیشن مترجم گوگل، در سطح همان برنامه در حال اجرا کلمات و جملات مدنظر خود را به زبان‌های دیگر ترجمه کنند.
اپلیکیشن مترجم گوگل
علاوه بر همه این‌ها گوگل قرار است به‌زودی به‌روزرسانی تازه‌ای را برای نسخه iOS این اپلیکیشن ارائه دهد که اضافه کننده قابلیت استفاده به‌صورت آفلاین این اپلیکیشن را فراهم می‌آورد. ویژگی آفلاین مترجم گوگل مدت زمان زیادی است که در اختیار کاربران اندرویدی آن قرار گرفته است. از سویی دیگر به‌زودی شاهد اضافه شدن زبان چینی به اپلیکیشن Word Lens (اپلیکیشن خریداری شده توسط گوگل) در دو نسخه‌ی اندروید و iOS خواهیم بود.
Word Lens (ورد لنز) اپلیکیشنی است که به‌صورت هم‌زمان با قرار گرفتن دوربین دستگاه شما بر روی جملات انگلیسی، می‌تواند آن‌ها را به زبان‌های مختلف دیگر ترجمه کند. تا به امروز زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی و روسی تحت پشتیبانی این اپلیکیشن قرار داشتند.
هم اکنون می‌توانید تازه‌ترین نسخه اندرویدی اپلیکیشن مترجم گوگل (Google Translate) را از این لینک دریافت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا