اخبار

اپل احتمالاً از درگاه شارژ MagSafe با USB-C در مک بوک پرو استفاده می کند

اپل هفته پیش خبر داد که تصمیم دارد مراسمی را با عنوان «سلام دوباره» در کوپرتینو برگزار کند. همه شواهد نشان از آن دارند که این شرکت می خواهد از کامپیوترهای جدیدش در مراسم یاد شده رونمایی به عمل آورد، هرچند گفته می شود که شاید خبری از کامپیوترهای رومیزی iMac یا MacPro نباشد و اپل صرفاً به آپدیت لپ تاپ هایش بسنده کند.
«مینگ چی کو» تحلیلگر ارشد موسسه «KGI Securities» نیز در یادداشت اخیر خود می نویسد که مک بوک پروی اپل در کنار استفاده از درگاه های USB-C، بر خلاف مک بوک ۱۲ اینچی، یک آداپتور MagSafe هم خواهد داشت.
همانگونه که به یاد دارید اپل در ابتدای سال ۲۰۱۵ از مک بوک ۱۲ اینچی اش رونمایی کرد که صرفاً یک درگاه USB-C داشت. این محصول جدا از انتقال دیتا، برای شارژ هم از همین درگاه استفاده می کرد. در واقع ارتباط شارژر با دستگاه از طریق MagSafe نبود و همین موضوع یک عقب گرد برای اپل به حساب می آمد.
طراحی شارژرهای مجهز به ارتباط MagSafe بسیار ایمن تر است، چرا که به سادگی در صورت کشیده شدن سیم شارژر، از دستگاه جدا می شوند. ولی درگاه شارژی که در مک بوک ۱۲ اینچی قرار داشت از چنین حالتی بی بهره بود و حالا «مینگ چی کو» خبر می دهد که اپل می خواهد MagSafe را در یک USB-C قرار دهد. این تحلیلگر همچنین می نویسد که اپل لپ تاپی با حافظه SSD دو ترابایتی را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
مک بوک پروی اپل امسال مجهز به یک نوار نمایشگر ثانویه از نوع OLED خواهد شد که جایگزینی برای کلیدهای فانکشن کیبورد می شود. مینگ چی کو اعتقاد دارد که برای مدیریت این نمایشگر، از یک پردازنده بهینه، جدا از پردازنده اصلی دستگاه استفاده شده است. وی خبر می دهد همان پردازنده اپل واچ توسط سازنده در لپ تاپ جای خواهد گرفت تا وظیفه مدیریت «نوار ابزار جادویی» را بر عهده گیرد.
گفتنی است که این رویداد در روز پنج شنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا