اخبار

اپل با کمک هوش مصنوعی می خواهد عمر باتری آیفون ها را زیاد کند

در مصاحبه‌ای که به تازگی مدیر عامل اپل با The Nikkei Asian داشته و امروز منتشر شده، بیان کرده کمپانی وی در تلاش است تا با ادغام فناوری هوش مصنوعی با دستگاه‌های خود آن‌ها را بهبود دهد.
کوک گفته: «در حالی که این روزها بیشترین فایده هوش مصنوعی را در چت‌بات‌هایی مانند سیری اپل یا اسیستنت گوگل مشاهده می‌کنیم، هوش مصنوعی می‌تواند در جهتی استفاده شود که بسیاری از مردم حتی به آن فکر هم نمی‌کنند.»
اوایل همین هفته، گوگل هوش مصنوعی ادغام شده‌ای را با مراکز داده‌ عظیم خود معرفی کرد که می‌توانست با بررسی اوضاع بهترین راه را برای به صرفه‌ترین میزان مصرف انرژی انتخاب کند و تا ۴۰ درصد صرفه جویی به عمل آورد.
اپل (و دیگران) نیز می‌توانند چنین دستاوردی در زمینه گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های تجاری با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشند و برای مثال عمر باتری یا کاهش مصرف انرژی را بهتر کنند. برای مدت زیادی است که عمر باتری گوشی‌های هوشمند یکی از گله‌مندی‌های بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بوده است و آیفون‌های اپل نیز از این قاعده جدا نیستند. آیفون تنها یک روز مصرف عادی را دوام می‌آورد و حتی کم‌مصرف‌ترین دستگاه‌های هوشمند نیز تنها می‌توانند این تعداد روز را به ۲ یا ۳ برسانند.
تاکنون پیشرفت‌هایی که در زمینه باتری صورت گرفته صرف هرچقدر باریک‌تر و قدرتمند‌تر شدن گوشی‌ها شده و طی چندین سال گذشته شاهد بهبود آن‌چنانی در میزان نگهداری شارژ باتری‌های گوشی‌های هوشمند نبوده‌ایم. بنابراین هرگونه پیشرفتی در این زمینه، چه با هوش مصنوعی و هر موضوع دیگری قطعا مایه خوشامد کاربران خواهد بود.

منبع businessinsider
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا