اخبار

اپل در فکر ساخت قلم استایلوسی متفاوت و چندکاره

کمپانی اپل همواره در دهه اخیر تلاش کرده است تا با ارایه نوآوری ها و ایده های بدیع، محصولات خود را از نمونه های مشابه موجود در بازار متمایز کند و به نوعی سنت همیشگی خود یعنی خاص بودن را ادامه داد.
حال یکی از ویژگی هایی که می تواند دستگاه های این شرکت را یک سر و گردن بالاتر از رقبای سرسخت موجود در بازار نشان دهد، قلم هوشمند و همان استایلوسی است که اخیراً مورد توجه کمپانی های رقیب و همچنین کاربران قرار گرفته است.
اپل نیز به منظور جا نماندن از این رقابت، به تازگی پتنتی را ثبت کرده است که مطابق آن چه که در تصاویر زیر می بینید قلم استایلوس این شرکت را به قلمی چند کاره و کاربردی برای دارندگان دستگاه های این شرکت تبدیل خواهد کرد.
بر اساس این پتنت، می توان علاوه بر استفاده از نسل جدید استایلوس به عنوان یک قلم هوشمند، از آن برای کاربردهای دیگری همچون ماوس و یا جوی استیک نیز استفاده کرد.
اپل تا به امروز، ۱۷ پتنت را در این زمینه به ثبت رسانده و برآورد این پتنت ها نشان می دهد که استایلوس جدید اپل، نه تنها از سنسورهای فشار برای کنترل ابزارهای دیجیتالی بهره مند خواهد بود، بلکه به سنسورهای ۶ و ۹ محوره ای نیز مجهز خواهد بود.
این سنسورها دنیای جدیدی از تعامل و کاربردهای متخلف را برای این قلم ایجاد خواهد کرد به طوری که می توان با حرکت دادن آن در هوا، از آن به عنوان ماوس برای جابجایی آیکون ها در دسکتاپ و یا یک جوی استیک مستقل نیز استفاده کرد.
البته باید یادآور شد که در حال حاضر این ایده هنوز راه زیادی را تا تبدیل شدن به یک محصول نهایی در پیش دارد و قبل از آن که اپل بخواهد اقدامی را در این زمینه انجام دهد، می بایست تاییدیه های آن را از مراکز مربوطه دریافت کند.
در هر صورت، اگر این همان قلم هوشمندیست که اپل به دنبال ساخت آن است، می توان گفت که آینده این حوزه از آن کوپرتینویی ها خواهد بود. ناگفته نماند که در حال حاضر، استایلوس فعلی اپل با قیمتی بیش از ۱۰۰ دلار به فروش می رود و قطعاً نسل جدید این استایلوس، از قیمتی به مراتب بالاتر برخوردار خواهد بود.
 

اپل
اپل در فکر ساخت قلم استایلوسی متفاوت و چندکاره
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا