اخبار

اپل دیگر مک را به روز رسانی نمی کند

اپل برای شما کار نمی کند. اپل برای اپل کار می کند. تمام نقشه های این شرکت ریشه در صرفه جویی در هزینه ها یا به دست آوردن پول بیشتر است.
در چند روز گذشته اخبار خوشحال کننده ای در مورد مک و دلایل به روز رسانی آهسته آن توسط اپل منتشر شده است. این اخبار هم چنین نشان دهنده تغییر نگرش اپل و توجه بیشتر آن به مک است. با نگاهی زیر چشمی به تغییرات مک در راهنمای آن، می توان مشاهده کرد که اپل سخت افزار آن را به آهستگی به روز رسانی کرده است. آخرین به روز رسانی آن ۱۰۸ روز پیش بوده است.
قبل از هر چیز باید یک چیز را بیان و شفاف سازی کنیم. اپل برای صاحب نظران فناوری، یا نویسندگان وبلاگ ها که برای مردم راهنمای خرید منتشر می کنند، کار نمی کند. اپل برای اپل کار می کند و اگر حتی شخصی از این دسته با اپل همکاری کند، در نهایت ۵ سال بیشتر نخواهد بود. صادقانه بگوییم، این که بسیاری از مردم خود را مختصص اپل و محصولات آن می نامند ولی چیزی در مورد آن نمی دانند، ما را شگفت زده می کند.
اپل برای شما کار نمی کند. اپل برای خودش کار می کند. تمام نقشه های این شرکت ریشه در صرفه جویی هزینه ها و یا به دست آوردن پول بیشتر است. در نتیجه این امر می تواند در به روز رسانی اپل مکینتاش و به خصوص CPU، GPU و RAM آن تاثیر بگذارد.
اینتل با رده بندی سی پی یوها کار را برای شرکت هایی هم چون اپل راحت کرده است و تنها چیزی که اپل به آن نیاز دارد یک سی پی یو جدید، تعویض آن با مدل قدیمی تر و تغییر مشخصات سخت افزاری بر روی جعبه است. باقی موارد می تواند مانند گذشته باشد. این تغییر احتمالا می تواند در عمر باتری هم تاثیر بگذارد.
تغییر چیزهای بزرگ مانند پوسته لوازم یک موضوع متفاوت است، و شامل مهندسی و تست بیشتر می گردد، اما برای شرکتی مانند اپل که منابع وسیعی را در اختیار دارد، اتفاق و کار مهمی نیست. اپل هم چنین کنترل سختی بر روی موجودی خود دارد، بنابراین به روز رسانی برای مک به همین راحتی ها نمی تواند راهی فروشگاه ها شود. تنها دلیلی که اپل مک را آهسته به روز رسانی می کند، این است که انتخاب کرده تا این کار را آهسته انجام دهد.
حالا سوال این جاست که چرا اپل باید این کار را انجام دهد؟ خب، اول از همه، اگر شما بازار فروش مک و کامپیوترها را بررسی کنید، متوجه می شوید که فروش آن بسیار ناچیز بوده و تاثیر به سزایی برای اپل ندارد. این اتفاق فقط برای اپل نیفتاده است و پس از ظهور ابزارآلاتی چون تبلت ها، لپ تاپ ها و فبلت ها، کلا بازار کامپیوتر از رونق سابق افتاده اند. فروش مک در ۱۲ ماه گذشته بین ۴ تا ۶ میلیون شناور بوده است. اما اپل به وضوح از این میزان فروش خوشحال است و رضایت دارد و معتقد است که همین روندی که برای مک در پیش گرفته به طرز قابل توجهی تاثیرگذار می باشد.
یکی دیگر از عواملی که باید به یاد داشته باشید این است که اپل نمی تواند در مسئله ارتقاء سخت افزاری از این شاخه به آن شاخه بپرد، و سود بیشتر مک به دلیل کاهش قیمت آن بوده است. پردازنده ای که سال قبل در آن نصب و فروخه شد، امروز بسیار ارزان تر است و و این بدان معناست که سود بیشتری را برای اپل در مک به همراه خواهد داشت، و این در مورد بیشتر قطعات صدق می کند و حتی اگر چند سنت تفاوت قیمت داشته باشد، اگر با فروش میلیونی همراه باشد اختلاف مالی بسیار زیاد خواهد بود.
البته برای بسیاری از مردم که مک خریداری می کنند این که سخت افزار چند ساله است یا گیگاهرتز و گیگابایت و رم و پردازنده، مهم نیست. گفتنی است که مک های قدیمی هنوز هم ارزش خود را حفظ کرده اند.
اگر شما از آن دسته افرادی باشید که علاقه دارید هر سال با سخت افزار جدید کار کنید یا سیستم خود را مرتب به روز رسانی نمایید، مکینتاش اپل شما را به شدت مایوس خواهد کرد و پیشنهاد می کنیم که اصلا به سمت آن نروید. ولی اگر از علاقه مندان و کاربران وفادار اپل هستید و در هر حالتی از محصولات اپل استفاده می کنید و یا حتی به روز رسانی سیستم برایتان مهم نیست، مک گزینه مناسبی برای شماست. در واقع اپل با این کار رگ خواب کاربران را در دست گرفته است و به نوعی آزمایش می کند که کاربران تا چه حد به ال و محصولات آن وفادار هستند.

 
منبع : کلیک
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا