اخبار

اپل را هک کنید و دویست هزار دلار جایزه بگیرید

بطور معمول اگر اپل را هک کنید و مچتان را بگیرند احتمالاً باید مدتی را در زندان بگذرانید و جریمه سنگینی هم به اپل پرداخت کنید. اما امروز، اپل اعلام کرده که برنامه ای طراحی کرده تا از آسیب پذیری های موجود در نرم افزار خود منجمله iOS بیشتر مطلع شود. افرادی که بتوانند این باگ های امنیتی را کشف کنند تا سقف ۲۰۰ هزار دلار از این غول دنیای فناوری جایزه دریافت خواهند کرد.
رئیس امنیت اپل، ایوان کرستیک، از این برنامه در طی سخنان خود در کنفرانس امنیت سایبری Black Hat در لاس وگاس خبر داد. جایزه ۲۰۰ هزار دلاری اپل به نوعی مقابله ای است با جایزه ای که دولت آمریکا و بخش خصوصی برای هک محصولات آیفون و رمزگشایی آنها ارایه داده اند.
هکرها برای دستیابی به این جایزه باید ثابت کنند که می توانند به محصولات اپل مانند آیفون و آیپد راه یابند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند. تمامی هکرها مجاز به شرکت در این برنامه که از ماه آینده آغاز می شود نخواهند بود. محققان امنیتی که اپل پیشتر با آنها همکاری داشته نیز می توانند در این برنامه شرکت کنند ولی اپل گفته اگر هکری غیر از همکاران سابق این کمپانی بتواند نقص امنیتی بارزی را کشف کند، اپل وجه جایزه را به وی پرداخت می کند.
اپل امیدوار است که با این برنامه بتواند آسیب پذیری سیستم عامل خود را یافته و رفع کند. بدین ترتیب آنها از افرادی که قصد دارند کشفیات خود در خصوص ضعف امنیتی iOS را به سایرین بفروشند یک قدم جلوتر خواهند بود. البته باید در نظر داشت با در نظر گرفتن مبلغ ۲۰۰ هزار دلار، جایزه اپل ممکن است از مبلغی که سایر رقبا پیشنهاد می کنند کمتر وسوسه انگیز باشد و اطلاعات ضعف امنیتی به دست اپل نرسد!
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا