اخبار

اپل قصد ضد آب کردن گوشی آیفون بدون تغییر در طراحی آن را دارد

شرکت های تولید گوشی برای ضدآب کردن گوشی باید محدودیت هایی را در گوشی اعمال کنند اما اپل قصد ضد آب کردن گوشی آیفون بدون تغییر در طراحی آن را به بازار عرضه کند .
گوشی‌های ضدآب معمولاً محدودیت‌های زیادی برای تولید دارند. صدای نه‌چندان باکیفیت اسپیکر، قرار دادن درپوش در محل شارژ و یا جک هدفون و اضافه شدن حاشیه‌های صفحه‌نمایش از معایب افزودن استاندارد مقاومت در برابر آب است. به همین دلیل هم ال‌جی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی در پرچم‌داران اخیر خود چنین ویژگی را اضافه نکرده‌اند. اما از آن‌جایی که اپل در هر سال تنها یک گوشی معرفی می‌کند و گزینه‌های ضدآب در گوشی‌های اندروید کم نیست این شرکت تصمیم گرفته تا چاره‌ای برای افزودن این استاندارد بدون ضربه زدن به طراحی جذاب آیفون پیدا کند.
طبق پتنت جدید اپل قصد دارد گوشی را از درون ضدآب کند و نه از بیرون! به این معنی که آب ممکن است کمی به داخل گوشی نفوذ کند اما به قطعات حساس آن نخواهد رسید. بسیاری از گوشی‌های ضدآب مانند Galaxy Active سامسونگ پوششی بیرونی دارند و برخی مدل‌های اکسپریا هم از درپوش‌های مختلف برای محافظت از درگاه‌ها استفاده می‌کنند اما این چیزی نیست که اپل در سر دارد!
 
Apple-iPhone-waterproof-patent-600x392
در پتنت جدید اپل قطعات داخلی در پوششی از مواد هیدروفوبیک (آب‌گریز) قرار می‌گیرند و کل بورد گوشی محافظت خواهد شد. با وجود این‌که در متن این پتنت به وضوح اسمی از آیفون برده نشده اما تصویر درج شده در آن مشخصاً یک آیفون ۵ یا ۵اس را نشان می‌دهد.
البته باید توجه داشت که اپل تاکنون پتنت‌های زیادی را ثبت کرده که هیچ‌کدام به مرحله اجرا نرسیده است. از گوشی‌هایی که با نور خورشید شارژ می‌شوند گرفته تا صفحه‌نمایشی که کاملاً دور بدنه را فرا می‌گیرد! به هر حال امیدواریم این پتنت نسبتاً جدیدتر به واقعیت نزدیک‌تر بوده و اپل بتواند در iPhone 6s این ویژگی مهم را به گوشی‌های خود بیاورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا