اخبار

اپل نسبت به خرید لوازم جانبی آیفون از وب‌سایت آمازون هشدار داد

شرکت اپل به تعداد زیادی از فروشندگان آنلاین لوازم جانبی آیفون اعلام جنگ کرده است. بنا به ادعای این شرکت، ۹ محصول از هر ۱۰ محصولی که با برند اپل در وب‌سایت آمازون موجود هستند، تقلبی است. این محصولات که عمدتا از فروشگاه‌هایی مانند Mobile Star و ۵۰ فروشگاه دیگر می‌آیند، شامل آداپتورها، کابل‌ها و دیگر لوازم جانبی تقلبی است که استفاده از آنها حتی ممکن است موجب صدمه دیدن کاربر نیز شود.
اپل گفته است که این لوازم جانبی آیفون در صورت استفاده ممکن است بیش از حد گرم شوند، آتش بگیرند و به کاربر شوک الکتریکی وارد کنند. بر اساس بررسی‌های انجام گرفته توسط متخصصین اپل، گویا این محصولات تقلبی به خوبی عایق نشده و فاصله مدارهای ولتاژ بالا و پایین آنها زیاد است که همین امر باعث وقوع خطرات ذکر شده می‌شود. مسوولین اپل از این فروشگاه‌ها درخواست غرامت ۱۵۰ هزار دلاری برای نقض قانون کپی رایت و غرامت ۲ میلیون دلاری بابت استفاده غیر مجاز از برند این کمپانی کرده‌اند.
در وب‌سایت آمازون، این محصولات با برچسب «فروخته شده توسط اپل» مشخص شده و در توضیحات آنها، تصاویری از نسخه اصلی لوازم جانبی آیفون استفاده شده است. اما در واقعیت، این محصولات از فروشگاه شرکت‌هایی با مسوولیت محدود، مانند Mobile Star می‌آیند و نسخه اصل لوازم جانبی اپل نیستند.
اپل هنوز از این فروشگاه‌ها در دادگاه شکایتی نکرده اما در وب‌سایت رسمی خود نوشته است:

اپل تمام تلاش خود را برای مقابله با توزیع و فروش محصولات جعلی با برند اپل کرده است. اما با وجود همه این تلاش‌ها، وب‌سایت آمازون پر از محصولات تقلبی اپل شده است.

با همه این حرف و حدیث‌ها، شاید بهتر باشد کاربران از خرید لوازم جانبی آیفون و دیگر محصولات اپل از وب‌سایت آمازون خودداری کرده و محصولات دلخواهشان را از وب‌سایت رسمی اپل یا فروشگاه‌های فیزیکی این کمپانی -که در سرتاسر دنیا پراکنده شده- خریداری نمایند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا