اخبار

اکسپریا ایکس جدید سونی در بنچمارک GFXBench رویت شد

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی سونی بعد از مدت ها بالاخره تصمیم گرفت که برند اسمارت فون‌های پرچمدار خود را کاملا تغییر دهد و به‌جای عرضه‌ی آنها با نام اکسپریا زد، آنها با برند اکسپریا ایکس روانه‌ی بازار کند. حالا به نظر می‌رسد که مدل جدیدی از اسمارت فون‌های این سری در حال تولید شدن است.
خانواده‌ی اکسپریا ایکس در حال حاضر دارای سه عضو اکسپریا ایکس به عنوان مدل پایه، اکسپریا ایکس پرفورمنس به عنوان مدل پرچمدار و اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) است. اما به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد یک اسمارت فون جدید دیگر را هم به این خانواده اضافه کند و نکته‌ی عجیب اینجاست که با توجه به اطلاعاتی که از این اسمارت فون در نتایج تست بنچمارک GFXBench منتشر شده است، به احتمال زیاد اکسپریای بعدی در نقش یک پرچمدار عرضه خواهد شد!
این به معنای آن است که سونی بعد از عرضه‌‌ی مدل پرفورمنس در سری اکسپریا ایکس، قصد دارد یک پرچمدار دیگر را آن‌هم در یک سال عرضه کند و عرضه‌ی دو پرچمدار از سوی سونی به فاصله‌ی تنها شش ماه، مطمئنا موضوعی است که انتقادات زیادی را روانه‌ی مدیران این کمپانی ژاپنی خواهد کرد؛ همین حالا هم با توجه به سیاست‌های نه‌چندان مناسب و مدیریت تقریبا ناکارآمد در بازاریابی و پاسخ‌گویی به نیاز کاربران، بخش موبایل این کمپانی شرایط مناسبی را ندارد و فروش چندان موفقی را تجربه نمی‌کند.
 
اکسپریا ایکس جدید سونی در بنچمارک GFXBench رویت شد؛ پرچمدار دوم در راه است؟
این اسمارت فون جدید با مدل H8331 در تست بنچمارک GFXBench رویت شده است و آنطور که گفته می‌شود، سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ (اندروید مارشمالو) بر روی آن نصب خواهد بود. یک نمایشگر ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی نیز از دیگر قطعات اصلی اکسپریای جدید سونی خواهد بود و این موضوع نشان می‌دهد که سونی بار دیگر به سراغ استفاده از پنل‌های کواد اچ دی که در حال حاضر توسط اکثر رقبای اندرویدی آنها به کار گرفته شده است، نخواهد رفت.
از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ تولید شده توسط کوالکام که در فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز کلاک شده در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ به عنوان مغز متفکر این دیوایس یاد شده است و سونی در این بخش هم به سراغ آخرین مدل بازار یعنی اسنپدراگون ۸۲۱ نرفته است تا نشان دهد که باز هم قصد عرضه‌ی یک تلفن همراه هوشمند تمام عیار را ندارد و کاربران این برند ژاپنی هنوز هم باید منتظر آینده بمانند. ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K در پنل پشتی به عنوان دوربین اصلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیسکلی در جلو برای تصویربرداری به صورت سلفی نیز بار دیگر قدرت سونی در قرار دادن امکانات عکاسی و تصویربرداری قدرتمند را به رخ می‌کشد؛ در حالی که در بخش‌های دیگر و در جایی که رقبا در حال حرکت به استفاده از ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند، اسمارت فون جدید سونی باز هم در درجه‌ی دوم قرار می‌گیرد.
در تصویر زیر می‌توانید نتایج این تست بنچمارک و قطعات به کار رفته در این اسمارت فون را مشاهده کنید:
اکسپریا ایکس جدید سونی در بنچمارک GFXBench رویت شد؛ پرچمدار دوم در راه است؟
گفتنی است که انتشار این نتایج دقیقا در زمانی صورت گرفته است که فاصله‌ی کمی از یک رویداد مهم داریم و نمایشگاه محصولات الکترونیکی و لوازم خانه‌ی هوشمند IFA قرار است حدود کمی بیشتر از یک ماه دیگر برگزار شود. به همین منظور احتمال می‌دهیم که سونی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه IFA که قرار است در هفته‌ی اول ماه سپتامبر و در شهر برلین آلمان برگزار شود، از این اسمارت فون ناشناخته به عنوان پرچمدار جدید خود رونمایی کند تا کاربران این برند ژاپنی بعد از یک دوره‌ی سکون نسبی، یک سال شلوغ با دو پرچمدار مهم را پشت سر بگذارند.
نکته‌ی جالب و البته عجیب اینجاست که سونی همین تازگی‌ها عرضه‌ی جهانی سری اکسپریا ایکس خود را آغاز کرده است و در شرایطی که در خیلی از کشورهای جهان هنوز هم کاربران نتوانسته‌اند به پرچمدار جدید این کمپانی دسترسی داشته باشند، قرار است که یک پرچمدار جدید نیز از سوی این کمپانی عرضه شود و این موضوع مطمئنا می‌تواند بر فروش اکسپریا ایکس پرفورمنس تاثیر بسزایی (و به احتمال زیاد منفی) داشته باشد؛ حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این اسمارت فون جدید با شماره مدل H8331 می‌تواند در میان رقبای قدرتمندی نظیر گلکسی نوت ۷، وان پلاس ۳، آیفون ۷ و تعدادی از دیوایس‌های نکسوس حرفی برای گفتن داشته باشد و یا این رونمایی هم به یکی از پله‌های شکسته در نردبان مالی چند سال اخیر این کمپانی تبدیل خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا