اخبار

ایرانسل سامانه تخصصی ارتباطات دستگاه به دستگاه را معرفی کرد

برای نخستین بار در ایران

ایرانسل سامانه تخصصی ارتباطات دستگاه به دستگاه را در نمایشگاه ایران‌تلکام معرفی کرد

Telecom2015-big-image

ایرانسل همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی ایران تلکام۲۰۱۵، برای نخستین بار در ایران، سامانه پیشرفته خدمات دستگاه به دستگاه (M2M)را معرفی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این سامانه بستر مناسبی برای ارائه انواع خدمات دولت همراه و هوشمندسازی خدمات و صنایع مختلف به شمار می‌آید و کاربردهای مختلف آن در حوزه‌هایی نظیر شهر هوشمند، صنایع هوشمند، سلامت همراه، خانه‌های هوشمند، حمل و نقل و خودروهای هوشمند در معرض دید بازدیدکنندگان از سالن اختصاصی ایرانسل در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تلکام قرار گرفته است.
 
ایرانسل با توجه به نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها و با هدف بهبود خدمت‌رسانی در حوزه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی(ICT) ، اقدام به راه‌اندازی واحد ویژه‌ای با عنوان «کسب و کار سازمانی» نموده و در همین راستا در بخشی مجزا و اختصاصی به معرفی انواع راه‌‌کارهای سازمانی خود در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۱۵ پرداخته است. در این بخش انواع راهکارهای سازمانی ایرانسل برای مدیریت بهتر و به‌صرفه‌تر ارتباطات سازمانی مانند خدمات ابری(Cloud Services)، خدمات اینترنت و دیتای سازمانی، کنفرانس ویدئویی و سامانه مدیریت یکپارچه ارتباطات سازمانی به سازمانها معرفی می‌شود.
 
خدمات تخصصی ایرانسل برای کسب و کارها، بخش دیگری از غرفه راهکارهای سازمانی را به خود اختصاص می‌دهد که شامل بستر ارتباطاتی امن همراه (APN)، خدمات مبتنی بر مکان (LBS)، خدمات آگاهی‌رسانی و تبلیغات هوشمند، کدهای دستوری (USSD)، سامانه مدیریت ناوگان خودروها و مدیریت ماموریت‌های شهری است که در این نمایشگاه به صاحبان کسب و کار، سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی شده است.
 
سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی ایرانسل بر روی M2M
امروزه دنیای ارتباطات محدود به افراد نیست و انواع دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، خودروها و اشیای مختلف نیز به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند. این ارتباطات نیازمند یک بستر امن و پیشرفته است که مدیریت تعداد زیادی دستگاه و حجم بالایی از ارتباطات را برای سازمان‌ها و دولت‌ها میسر سازد. پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این زمینه حاکیست که تا چند سال آینده حدود ۵۰ میلیارد دستگاه و شی از این طریق به یکدیگر متصل خواهند شد و بیش از ۵۰۰ اپراتور موبایل در ۱۹۰ کشور جهان نیز خدمات M2M را ارائه خواهند داد.
ایرانسل هم همگام با این روند جهانی، بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و اینک با اجرایی شدن آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها را فراهم آورده است و نقش کلیدی در اشتغال‌زایی و ارایه خدمات دولت همراه ایفا خواهد نمود.
 
سامانه خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) ایرانسل، دوم شهریورماه امسال طی بازدید دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل به صورت رسمی افتتاح شده بود.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام ۲۰۱۵) تا هفتم مهر ماه روزانه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است و ایرانسل با حضور در سالن اختصاصی ۲۷ و غرفه‌های فضای باز این نمایشگاه، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا