اخبار

اینترنت اشیاء، یک چهارم بودجه کل IT را صاحب شده است

مطابق محتوای آخرین نسخه گزارش Vodafone در مورد اینترنت اشیاء ، بیشترین توجهات در دنیای IT به سمت اینترنت این مقوله جدید یعنی اشیاء(IoT) جلب شده است.
بودجه صرف شده برای فناوری اینترنت اشیاء اکنون به رقمی معادل ۲۴% کل بودجه IT رسیده است که با رقم بودجه مصرفی برای تحلیل داده‌ها و محاسبات ابری برابری می‌کند. آخرین نسخه این گزارش که توسط دایره تحقیق در ماه‌های آوریل و مه ۲۰۱۶ جمع آوری شده نشان می‌دهد که اینترنت اشیاء به مهم‌ترین موضوع IT تبدیل شده است.
بر طبق گزارش مزبور، سه چهارم مسئولین شرکت‌هایی که با آنها مصاحبه شده معتقدند که اینترنت اشیاء یک انقلاب در صنعت IT است که برای همیشه سبک زندگی افراد را نیز تغییر خواهد داد. آنها همچنین گفته‌اند که در دو سال آینده بیشتر به هوش شبکه خواهند پرداخت.

به اعتقاد آنها سال ۲۰۱۶ سال ورود اینترنت اشیاء به رودخانه مواج IT است.

طبق آمارهای مندرج در گزارش Vodafone معادل ۸۹ درصد از سرمایه‌گذاران اینترنت اشیاء بودجه خود را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند. ۷۶ درصد کسب و کارها هم بر این گمان بوده‌اند که اینترنت اشیاء در موفقیت آینده آنها نقش اساسی دارد. ۶۳ درصد هم بازگشت میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خود را شاهد بوده‌اند که این میزان در جولای ۲۰۱۵ معادل ۵۹ درصد بوده است.
این گزارش نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران وقتی متوجه بازگشت سرمایه خود در بخش اینترنت اشیاء شده‌اند، به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ماشین به ماشین علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند.
همچنین ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که این کار را برای حمایت از کسب و کارهای بزرگ می‌کنند و ۴۶ درصد آنها به سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء علاقه داشتند که به گفته آنها در دو سال آینده پیشرفت زیادی خواهد داشت.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا