اخبار

اینتل از تراشه های دسکتاپ Kaby Lake در CES 2017 رونمایی می‌کند

همان‌طور که در جریان هستید، نسل بعدی پردازنده‌های شرکت اینتل قرار است با معماری Kaby Lake و فناوری سخت ۱۴nm FinFET تولید و در سال ۲۰۱۷ معرفی شوند. به تازگی وب‌سایت چینی BenchLife بر اساس roadmap و برنامه‌ای که شرکت اینتل برای عرضه کردن محصولات خویش دارد، اعلام کرده که این شرکت در نمایشگاه CES 2017 در ماه ژانویه، پردازنده‌ی جدید خود را معرفی خواهد کرد.
بر اساس برنامه‌ی جدید شرکت اینتل، پردازنده‌های ۴+۲ هسته‌ی Kaby Lake قرار است در ماه سپتامبر سال جاری معرفی و در ماه اکتبر نیز به تولید انبوه برسد و این یعنی به این زودی‌ها نمی‌‌توانیم شاهد ورود این محصولات به بازار باشیم و برای داشتن یکی از این پردازنده‌ها، باید از همین حالا به مدت یک سال منتظر باشیم.
شروع تولید پردازنده‌های ۲+۲ هسته‌ی Kaby Lake شرکت اینتل نیز قرار است در ابتدای ماه نوامبر آغاز و در ماه دسامبر نیز تولید انبوه آنها آغاز شود. اینطور که اعلام شده این پردازنده‌ها به ۲ هسته‌ی پردازشگر مجهز بوده و قرار است در مدل‌های مختلف با دو هسته‌ی پردازشگر و پردازنده‌ی گرافیکی GT2 عرضه شوند. همچنین زمان عرضه رسمی آنها به بازار، ماه فوریه اعلام شده است.
در رابطه با چیپست مربوط به این پردازنده‌ها یعنی چیپست PCH-H سری ۲۰۰ اینتل، ماه آگوست آزمایش‌های مربوط به آن آغاز خواهد شد و همراه با دیگر با پردازنده‌ها، معرفی خواهد شد. از ویژگی‌های بسیار خوب این سری از مادربوردهای جدید می‌توان به امکان پشتیبانی از ۱۰ پورت USB 3.0، سه رابط SATA III و همینطور ۲۴ خط PCI-Express اشاره کنیم. پردازنده‌های ۴e+4 هسته نیز قرار است پایان سال جاری و سازگار با چیپ‌هایی خاص، عرضه گردد.
متاسفانه اینتل هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه نسخه‌ی موبایلیتی از این پردازند‌ه‌ها را اعلام نکرده و انتظار می‌رود که این پردازنده‌ها در نمایشگاه IFA 2016 که ماه سپتامبر برگزار می‌شود، معرفی شوند. همینطور می‌دانیم که این پردازنده‌ها قرار است در چهار مدل مختلف Y و U و همینطور دو مدل مختلف H در محصولات آینده مورد استفاده قرار بگیرد.
از طرف دیگر، شرکت AMD نیز پردازنده‌های جدید سری Zen را عرضه خواهد کرد و با دستاوردهای بسیار خوبی که در این زمینه داشته، می‌خواهد رقابتی جدی‌تر از گذشته را با اینتل در پیش گیرد. به هر شکل باید منتظر باشیم و ببینیم که اینتل چه زمانی به صورت کامل این محصولات جدید را معرفی خواهد کرد.

منبع: DigitalTrends
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا