اخبار

اینتل هم به جمع تولیدکنندگان هدست واقعیت افزوده می پیوندد

به نظر می رسد ابرقدرت های دنیای تکنولوژی مشغول سرمایه گذاری های سنگینی در حوزه واقعیت مجازی هستند. این فناوری موفق شده کمپانی هایی مانند گوگل و اپل را به سرمایه گذاری بیشتر در این فناوری ترغیب کند. از سوی دیگر واقعیت افزوده از چنین اقبالی برخوردار نبوده و به نظر می رسد تا کنون فقط مایکروسافت قدم در این حوزه گذاشته است.
اما حالا بر اساس اخبار و شایعات به نظر می رسد که مایکروسافت دیگر در این مسیر تنها نخواهد بود.
بنابر گزارشی از وال استریت ژورنال، اینتل نیز به ساخت هدست های واقعیت افزوده تمایل نشان داده است. یکی از مدیران ارشد اینتل در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده است.
 
همچنین احتمال داده شده است که اینتل این هدست ها را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد، بلکه آن را به سایر تولیدکنندگان ارایه می دهد تا بتوانند از آن به عنوان یک طرح نمونه بهره ببرند ، که به نظر منطقی می آید. اوایل سال جاری شرکتی به نام Daqri از محصولی رونمایی کرد که در آن از فناوری RealSense اینتل استفاده شده بود، بنابراین فرض ارایه محصول اینتل به سایر تولیدکنندگان خیلی دور از ذهن نخواهد بود.
در هر حال در حال حاضر HoloLens با قیمت ۳۰۰۰ دلار برای پیش خرید در دسترس علاقمندان است. همچنین محصولی به نام Meta به قیمت ۹۴۹ دلار نیز وجود دارد که تنها مشکل آن این است که برای استفاده باید به یک کامپیوتر متصل شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا