اخبار

باتری لیتیوم یونی و قابل انعطاف پاناسونیک در راه بازار !

اوایل این ماه بود که شرکت پاناسونیک خبر از تولید یک باتری منعطف لیتیوم یونی داد. حال این باتری قابل انعطاف پاناسونیک به مرحله تولید رسیده و قرار است تا پایان همین ماه (میلادی) عرضه و وارد بازار شود. همراه موبایلستان باشید.
با اینکه پیشرفت‌های ایجاد شده در زمینه وسایل الکترونیکی انعطاف پذیر زمینه‌ساز ایجاد تکنولوژی‌هایی مانند پارچه هوشمند و گوشی قابل انعطاف است، اما این تکنولوژی‌ها، با توجه به باتری های سخت و غیر قابل انعطاف موجود، راه زیادی را تا تجاری شدن پیش رو خواهند داشت. به همین دلیل نیز کمپانی‌های زیادی در حال کار جهت ساخت باتری انعطاف پذیر هستند. پاناسونیک نیز یکی از این شرکت ها است که باتری لیتیوم یونی انعطاف پذیر خود را معرفی کرده و تا چند هفته آینده روانه بازار می‌کند.
باتری قابل انعطاف پاناسونیک یک باتری لیتیوم یونی ۳٫۸ ولتی با ضخامت ۰٫۵۵ میلیمتر است که در اصل برای استفاده در کارت های اعتباری و گجت های پوشیدنی طراحی شده است. این باتری در سه مدل با ظرفیت های ۱۷٫۵ ، ۴۰ و ۶۰ میلی‌آمپر ساعت ساخته و روانه بازار خواهد شد.
باتری قابل انعطاف پاناسونیک این قابلیت را دارد که به طور مکرر تا شعاع ۲۵ میلیمتر خم و راست شده و یا با زاویه ۲۵ درجه بچرخد. این باتری جدید حتی پس از خم شدن نیز قادر خواهد بود تا ویژگی‌های خودش را حفظ کرده و برای بارها شارژ شود. بر اساس بیانیه پاناسونیک، این باتری با استفاده از بدنه خارجی چند لایه و ساختار داخلی تازه توسعه یافته خود می‌تواند از نشت و گرمایش غیر طبیعی در طول تکرار خم شدن جلوگیری کند که این قابلیت با توجه به «الکترودهای انباشته» در درون آن امکان‌پذیر است.
باتری قابل انعطاف پاناسونیک هفته گذشته و در خلال رویداد CEATEC 2016 در ژاپن معرفی شد و قرار است تا آخر ماه جاری بارگیری شده و آماده عرضه شود. پاناسونیک قصد دارد قابیلت‌های این باتری را بهبود داده و حتی از ضخامت آن کم کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا