اخبار

چگونه یک بازی ساز توانست بازی عمل جراحی با حقیقت مجازی را عرضه کند

جراحی با حقیقت مجازی
یک برنامه نویس آماتور چند وقت پیش بازی جرای با حقیقت مجازی روی بیماران ساخته بود.این برنامه به جراحان اجازه می داد که بتوانند یک جراحی ساده را به صورت آزمایشی روی گوشی های هوشمند خود به صورت VR انجام دهند.
همچنین این برنامه ابزاری بود برای تمرین جراحی پزشکان که بتوانند مدرک جراحی آماتوری را از سازمان درمانی آمریکا دریافت کنند.
در حال حاضر ۶۰% از پزشکان ایالات متحده امریکا از تکنولوژی حقیقت مجازی برای انواع خدمات پزشکی از جمله آندوسکوپی استفاده می کنند.با این حال دستگاه های حقیقت مجازی در شغل پزشکی وسایلی چند میلیون دلاری برای ارائه خدمات پیشرفته پزشکی شده اند.
مدیر شرکت حامی بازی جراحی با حقیقت مجازی اعلام کرد که از دهه ۱۹۸۰ میلادی بازی ها بسیار تغییر کرده اند.در حال حاضر پزشکان بدون وجود بیمار می توانند به عمل جراحی بپردازند.در حالی که در آن سال ها حتی هزینه خرید یک دستگاه بازی ویدئویی خانگی به حدی بود که باید وسایل زندگی خود را می فروختند!یا حتی برای انجام یک عمل ساده به دورترین نقاط سفر می کردند.امروزه دیگر کسی برای یادگیری و آموزش و آزمایش به دنبال مورد های واقعی نمی رود.چون به اندازه ای به صرفه نیستند.با وجود این بازی ها که حتی در جیب شما در یک گوشی کوچک وجود دارد دیگر چه لزومی دارد که کل دنیا را برای آزمایش سفر کنید؟
سازنده جراحی با حقیقت مجازی اعلام کرد که او هرگز نمیخواسته یک بازه پزشکی اختراع کند.او فقط می خواسته که برای سرگرمی خود و خانواده این کار را انجام دهد.اما واقعا قصد این حرکت عظیم را نداشته است که بتواند پزشکی و حقیقت مجازی را در هم آمیزد.
به نظر می رسد که آینده تمامی مشاغل در دستان دنیای VR باشد.باید خود را با سرعت تغییرات وفق دهیم و ببینیم که از چه ایده هایی چه امکاناتی به وجود می آید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا