اخبار

بازی های رایگان ماه اکتبر پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان مشخص شدند

پس از ماه شگفت انگیز سپتامبر و انتشار بازی های معروف روی سرویس های اکس باکس لایو گلد و پلی استیشن پلاس، خیلی ها دوست داشتند ببینند که آیا سونی و مایکروسافت می توانند همین روند فوق العاده خود را ادامه داده و با عناوین نخستین ماه از پاییز، آن ها را سورپرایز کنند. اکنون با توجه به لیستی که بازی های رایگان ماه اکتبر پلی استیشن ۴ و اکس باکس به انتشار رسیده، انگار یکی از کمپانی ها از قافله عقب مانده است.
بر این اساس، ژاپنی ها همانند همیشه شش عنوان رایگان با سبک های متفاوت آماده کردند. بدون ذره ای تردید محبوب ترین بازی لیست را می توانیم بازسازی قسمت ابتدایی رزیدنت اویل بنامیم. این عنوان که خود یک ریمیک بر رزیدنت اویل ۱۹۹۶ به شمار می آید، ابتدا سال ۲۰۰۲ به انتشار رسید و با دریافت میانگین امتیازی ۹۱ توانست یکی از بهترین بازی های صنعت گیمینگ لقب بگیرد.
 

resident-evil-hd-remaster-screen-01-w600

نسخه نسل هشتم هم که سال گذشته منتشر شد، فروش یک میلیونی را تجربه کرد؛ اتفاقی که معمولا خیلی کم برای عناوین ریمستر شاهدش هستیم. بد نیست بدانید ورژن پلی استیشن ۴ ریمستر رزیدنت اویل ۱ با واکنش مثبت منتقدها رو به رو شد و میانگین امتیازی ۸۴ را به دست آورد. برای کسانی که منتظر رزیدنت اویل ۷ هستند، تجربه این عنوان می تواند رویایی باشد.
با وجود این که همین بازی کافیست تا سونی را پیروز اکتبر بنامیم، ژاپنی ها علاقه مندان به اکشن های پر زد و خورد را فراموش نکرده اند. کنار رزیدنت اویل، دارندگان پلی استیشن ۴ می توانند Transformers: Devastation را هم دانلود کنند؛ ساخته استودیو معروف Platinum Games، سازنده بازی های بایونتا و اسکیل باند، که سال گذشته به انتشار رسید و میانگین امتیازی اش ۷۷ شد.
اگر از طرفداران انیمیشن یا سینمایی معروف ترنسفورمرز هستید، به هیچ وجه تجربه این عنوان را از دست ندهید. چون بر اساس گفته منتقدها، Devastation بهترین بازی از این سری است. برای اطلاعات بیشتر، ساخته پلتینوم گیمز بیشتر به خاطر سیستم مبارزات سرعتی اش توجهات را به خود جلب کرد. از بازی های پلی استیشن ۴ که فاصله بگیریم، به عناوین رایگان برادر بزرگتر این کنسول می رسیم.

cover-w600

سونی برای پلی استیشن ۳ سراغ یوبیسافت رفته و دو عنوان از این کمپانی برای پلتفرمش به انتشار رسانده است. یکی از این بازی ها که From Dust نام دارد، سال ۲۰۱۱ به انتشار رسید و با میانگین امتیازی ۸۰ توانست موفقیت هایی به دست بیاورد. اگر هم از طرفداران بازی های متفاوت و ماجراجویی نیستید، نگران نباشید. چون می توانید Mad Riders را انجام دهید؛ عنوانی موتورسواری که به بازیکن ها تجربه ای آرکید از رانندگی را هدیه می دهد.
ساخته یوبیسافت میانگین امتیازی بازی ۷۱ را به دست آورد. برای دارندگان پلی استیشن ویتا هم یک خبر خوب داریم؛ بازی های ماه اکتبر از بهترین های این کنسول هستند. اولین بازی پلی استیشن ویتا Code:Realize – Guardian of Rebirth است که با هشت نقد هم میانگین امتیازی اش ۸۶ شد. این عنوان ماجراجویی و دیالوگ محور که بی شباهت به انیمه های ژاپنی نیست، سال گذشته به انتشار رسید.
دومین بازی پلی استیشن ویتا هم که باز یک عنوان ماجراجویی با نام Actual Sunlight است، داستانی کوتاه پیرامون عشق را روایت می کند. شاید جالب باشد بدانید ورژن پی سی Actual Sunlight با استقبال نسبی کاربرهای استیم رو به رو شد. این عنوان هم از نه نقد میانگین امتیازی ۷۵ را دریافت کرد.
بازی های رایگان سرویس مشترکین پلی استیشن پلاس
Resident Evil HD – پلی استیشن ۴
Transformers Devastation – پلی استیشن ۴
From Dust – پلی استیشن ۳
Mad Riders – پلی استیشن ۳
Code: Realize ~Guardians of Rebirth – پلی استیشن ویتا
Actual Sunlight – پلی استیشن ویتا

capsule_616x353-w600

بسیار خب، این شش بازی رایگان ماه اکتبر پلی استیشن؛ اکنون نوبت به عناوین اکس باکس رسیده است. همیشه گفته ایم، این بار هم می گوییم. یکی از بزرگترین مزیت های اکس باکس لایو این است که به دارندگان اکس باکس وان قابلیت تجربه عناوین اکس باکس ۳۶۰ را به واسطه قابلیت Backward Compatibility می دهد. با این وجود عناوین اکتبر ردموندی ها توانایی رقابت با پلی استیشن را نداشته و این ماه ژاپنی ها را می توانیم پیروز این ماراتون بنامیم.
معروف ترین بازی اکس باکس I Am Alive (قیمت برای کاربرهای معمولی ۱۴٫۹۹ دلار) است که این هم توسط کمپانی یوبیسافت سال ۲۰۱۲ به انتشار رسید. I Am Alive داستان دنیای آخرالزمانی را روایت می کند؛ جایی که به خاطر یک سری اتفاقات عجیب بشریت تا مرز نابودی پیش رفت و کمک های دولت هم هیچ نتیجه در بر نداشت. بازیکن نقش فردی با نام Carlo Mestroni را دارد که می خواهد زن و بچه اش را نجات دهد.

MegaBaseball01-w600

اگر به بازی های اکشن و ماجراجویی همانند The Last of Us علاقه مند هستید، شاید تجربه I Am Alive بتواند سرگرم تان کند. این عنوان میانگین امتیازی ۶۹ را به دست آورد. جدا از عنوان یوبیسافت، مایکروسافت مشابه سونی یک بازی موتور سواری را برای سرویس اکس باکس لایو گلد به انتشار رسانده است؛ MX vs ATV Reflex (قیمت برای کاربرهای معمولی ۲۹٫۹۹ دلار)  که سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی مرحوم THQ منتشر شد و توانست میانگین امتیازی ۷۸ را کسب کند.
دو عنوان بعدی The Escapists (قیمت برای کاربرهای معمولی ۱۹٫۹۹ دلار)  و Super Mega Baseball: Extra Innings (قیمت برای کاربرهای معمولی ۱۹٫۹۹ دلار) هستند. The Escapists یک بازی نقش آفرینی استراتژیک با سبک گرافیکی هشت بیتی است و میانگین امتیازی اش ۷۱ شد. SMB هم می توانیم یکی از بهترین بازی های بیسبال بنامیم. این عنوان که قسمت دومش چند روز پیش معرفی شد، میانگین امتیازی ۸۵ را به دست آورد.
بازی های رایگان سرویس مشترکین اکس باکس لایو گلد
Super Mega Baseball: Extra Innings – اکس باکس وان (تمام ماه قابلیت دانلود بازی را دارید)
The Escapists – اکس باکس وان (از ۱۶ اکتبر تا ۱۵ نوامبر قابلیت دانلود بازی را دارید)
MX vs. ATV Reflex – اکس باکس وان و ۳۶۰ (از ۱۶ تا ۳۱ اکتبر قابلیت دانلود بازی را دارید)
I Am Alive – اکس باکس وان و ۳۶۰ (از ۱ تا ۱۵ اکتبر قابلیت دانلود بازی را دارید)
نکته: به یاد داشته باشید که پس از دانلود بازی ها در بازه های زمانی گفته شده، تا وقتی که اشتراک داشته باشید می توانید آن ها را انجام دهید. این قانون برای هر دو سرویس پابرجا است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا